3. Det här behöver jag träna mer på

Det här skrev jag ju om i mitt "Inför Målsättning 2012"-inlägg.

Det handlar alltså om min sits och min fysik.

Min handställning är redan bättre, och blicken är jag mer medveten om så den kommer nog sakta men säkert bli bättre den med. =)
Fysträningen har jag fått ta pause med eftersom jag varit sjuk och vaknar fortfarande med feber, men snart kan jag nog komma igång igen. Det har redan hänt en del med min kropp, vilket jag gillar! Så nu är det främst konditionen som ska trimmas.

Något nytt jag hittat som jag behöver träna upp är min Nelly-hoppsits.
Jag har alltid fått massa cred för min hoppsits, att den är precis rätt tajmad och att hästen aldrig blir störd. Men med Nelly hamnar jag gärna lite före henne i språnget... Det ÄR för att jag fått en hjärnspärr efter alla gånger hon hoppat superstort och skjutit mig ur sadeln, så nu är jag helt enkelt rather safe then sorry - men det håller ju inte i längden nu när hon inte överhoppar sig längre. Så DET är väl det viktigaste just nu!
Det betyder egentligen bara att vi helt enkelt måste hoppa mer, och det hade vi ju tänkte ändå ;)


'Idolen' Jos är en av FÅ elitryttare som jag tycker har bra sits över hindren, framförallt eftersom hans underskänklar inte flyger bak, utan han har ett bra tramp i stigbyglarna och perfekt balans på rätt sätt utan att knipa med knäna!


Kommentarer
dissertation

Det är inte lätt du måste. Håll ut!

2011-11-08 @ 11:42:39
URL: http://custom-essay.ws/dissertation.php


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0