Sorry for sucking

Ja, jag veeeet - jag suger lite just nu och är allmänt tråkig!
Grejen är den att jag är stallchef nu under Falsterbo (förutom ons-sön då jag åker!!!!), eftersom chefen är där med företaget - och det är en del att göra ;)

Mina dagar ser numera ut såhär:
06.20
Går upp, försöker äta något, åker till stallet och fodrar.
 
07.00
Sitter på första hästen, oftast Nelly.
 
08.00
Sitter på andra hästen, oftast Bella.
 
09.00
Sitter på tredje hästen, oftast Fuxen.
 
Sen ska det fyllas vatten hagarna och inne, mockas, göras mat och lite extra sysslor som jag har att roa mig med just denna vecka är att harva ridbanan, rensa bort allt ogräs runt om ridbanan (inte jobbigt men sjukt tidskrävande!) och någon dag ska jag försöka gå med röjsågen runt alla hagarna så gräset inte växer över trådarna + kolla efter olämpliga växter ;)
 
Det är faktiskt lite jobbigt, och jag är sjukt trött när jag kommer hem (åker sen tillbaka på kvällen o tar in + fodrar och ev går med Fuxen och Nell för hand en sväng), men uppsidan är helt klart att jag varje dag får rida min framtida stjärna, mitt talangfulla projekt och en svår klass dressyrhäst. Det är rätt najs =D
 
Det blir i alla fall inte så mycket tid över till bloggen eftersom jag dessutom passar på att umgås med familj och vänner så mycket jag kan!
Kan dock meddela att jag kommer kunna ta med mig datorn till Daz Falsterbo!!!
Vi kommer ha el till bilen och därför kan datorn få följa med och jag ska verkligen försöka uppdatera så mycket jag hinner mellan alla klasser och shopping och partajande som ska ske! Woppppie!


Kommentarer
erika

whoppaah, partajj ska´re bli! :D

Svar: Parrrrrty!!!! =D
confessionsofanequestrienne.blogg.se

2012-07-08 @ 20:08:01
URL: http://www.majimka.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0