The end.

Hej allihopa,
ni kanske redan anat vad som komma skall.
 
Jag har bestämt mig för att sluta blogga.
 
Jag har kommit fram till att jag har fler anledningar till att inte blogga än till att faktiskt göra det, så beslutet har fattat sig själv så att säga.
För det första så var hela meningen med bloggen att jag skulle ha den som träningsdagbok, men nu skriver jag ner det i en bok i stallet istället och jag tycker att det fungerar lika bra. Sen så känner jag även att om det jag hade att komma med var intressant för andra än bara mig så skulle jag dels få mer respons men framförallt hade bloggen vuxit. I antal läsare har bloggen nu stått stilla i ett år, och jag skulle i vanliga fall aldrig lägga ner tid på något som inte utvecklas, så det är väldigt motsägelsefullt av mig att fortsätta driva bloggen.
Det känns inte heller helt kul att just nu bara uppdatera om hur Nelly mår och hur mycket hon bockade under igångsättningen... Dessutom känns det inte riktigt rätt att skriva om Bella speciellt detaljerat i ren försäljningssynpunkt (även om jag bestämt mig tidigt för att vara 100% genuin och ärlig med hela hennes köp, utbildning samt försäljning).

Jag har en känsla av att jag kommer börja blogga igen när jag flyttar till England vid årsskiftet för att dels plugga och dels kunna satsa på min och Nellys fälttävlanskarriär på ett helt annat sätt än vi kan här i Sverige.
Det blir antagligen en helt ny blogg då, även om jag antagligen låter den här vara kvar eftersom jag själv i alla fall gillar att gå tillbaka o läsa om tävlingar eller Irlandstiden =)

För en allra sista uppdate då:
Bella ska tävla på fredag, och det ska bli riktigt spännande!
Nellysnuttan är just nu på djursjukhuset eftersom hon fick kolik vid lunchtid idag, jag får förhoppningsvis hämta hem henne i morgon eftermiddag! ♥
Jag har haft jätteroligt i falsterbo! Shoppat som en tok, partat som en primadonna (haha!) och inspirerats av tävlingarna som aldrig förr! Nu ser jag fram emot att få komma igång med mina flickor, fortsätta utvecklas ihop med Bella och börja planera hennes försälning samt komma igång med Nelly och att hon håller sig frisk och glad från och med nu!
 
 
HEJ DÅ FRÅN OSS!
Och tack för den här tiden kära läsare!


Kommentarer
Karoline

Usch vad tråkigt att du lägger av :(
Lycka till med allt.

2012-07-16 @ 22:34:08
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Emelie

Nej vad tråkigt.. Jag är en trogen läsare, dock i tystnad (är i vanliga fall sämst på att kommentera). Hoppas du kommer tillbaka!

2012-07-17 @ 01:05:30
URL: http://semlur.blogg.se
Filippa

Tråkigt tycker jag, du är en av mina favoriter.

2012-07-17 @ 08:53:32
URL: http://filippashastliv.blogspot.com
Isabelle

Vad tråkigt, tycker du skriver så bra och intressanta inlägg. Du får lova att länka till din nya blogg här om/när du startar den så att jag kan fortsätta följa dina äventyr. Tills dess, lycka till med allt! Kram

2012-07-17 @ 09:49:08
erika

girlpower! Tråkigt att inte kunna följa er här såklart, men som du vet så förstår jag dig fullt ut. Känner ju exakt samma sak. När bloggen tar mer än vad den ger tillbaka så är det sjukt drygt bara. Hoppas Nelly kryar på sig nu. Puss och Kram!

2012-07-17 @ 12:10:33
URL: http://www.majimka.blogspot.com
Erika

Du som har en så intressant blogg! Förstår dock om du känner dig less. Men hade varit kul med något inlägg ibland bara om hur det går! Kanske du får ny energi till att blogga när Nellie är igång igen. Lycka till med allt!

2012-07-17 @ 12:16:46
Matilda

Men Maja! Hur vet vi när du börjar blogga igen då? Ska du ha kvar denna bloggen fast i dvala?
All lycka åt dig och Nelly och hoppas hon blir frisk!

2012-07-17 @ 17:16:46
Eve

Trist att du slutar, har varit kul att läsa. Men får hoppas du återkommer i någon form då, när du flyttar till England :)

2012-07-17 @ 18:11:32
URL: http://resurrectionofyvanna.bloggagratis.se
Linnea

Åh vad tråkigt :( Men ser fram emot att läsa om Englands-resan och hoppar verkligen du börjar blogga igen!:) Lycka till med hästarna!:)

2012-07-17 @ 22:11:19
Malin

Nej, vad trist :( Men förstår att inspirationen brister för tillfället då det är lite tungt.... Jag får väl ställa mig till skaran som hoppas på att du får en nytändning och börjar blogga igen så snart som Nelly är tillbaka i träning/tävlingskondition ;-)Förhoppningsvis väldigt snart ;-D Kram

2012-07-18 @ 08:54:12
URL: http://monzunsdressyrblogg.wordpress.com
Hanna

Nej vad tråkigt :( förstår att det är trögt just nu men förväntar mig att du återkommer i höst ;) du ger ljusa stunder åt andra ska du veta, själv känner man sig rätt fånig när man flinar för sig själv i peppande inlägg osv. haha
Lycka till i framtiden!

2012-07-18 @ 09:38:21
Malin

Nooooo! Inte du också!? Tråkigt ju :(

2012-07-18 @ 15:30:50
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Emma

Ser fram emot en nystart på bloggen när du flyttar till England, det låter som ett perfekt upplägg med pluggande och fälttävlanssatsning!

2012-07-21 @ 20:02:34
Micchan

Nej!! Va tråkigt att du lägger ner. Jag förstår dig och respekterar ditt val, det är ju ändå din blogg. :)
Jag hoppas att du väljer att börja igen när inspirationen kommit tillbaka och att jag då hittar dig igen.
Tills dess önskar jag dig lycka till med allt!!

2012-07-21 @ 21:06:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0