The BIG surprise!

Det är alltså dags för morot 2
Den är stor, säkert 400kg stor..!

l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
V

JAG SKA KÖPA EN PONNIHÄST!


Ok, inte en sån - men man kan ju önska! ;)

Men jag ska importera en D-ponny från Irland!

Jag har haft dessa tankar ganska länge och känner att det nu är läge att förverkliga dem!
Det är mycket som 'ligger rätt i tiden' nu så att säga.
Om ett år, efter min kandidatexamen, ska jag ut och jobba med hästar igen. Denna gång kommer det bli England, och min vision är att stanna kvar där (Nelly följer såklart med). Även den långsiktiga planen är att kunna jobba med hästar, och då anser jag att det är en bättre investering i min framtid att ha en projektponny än att ett mer traditionellt sommarjobb.

Nelly ska ju dessutom vila en del i sommar, och fuxen jag är hästskötare åt är det lite osäkert med för tillfället, så en till häst är bra för mig som ryttare också. Jag har ju tidigare erfarenheter av att köpa hästar, och väldigt mycket erfarenhet av att utbilda dem, men jag har aldrig sålt någon. Nu när jag bestämt mig för att behålla Nelly så är också det mest logiska en projektponny.
Det huvudsakliga målet är alltså erfarenheter för mig. Jag ska köpa + importera ännu en häst, äga en ponny (det har jag aldrig gjort förut), utbilda denna ponny under sommaren och sedan sälja den. Anledningen till varför jag väljer just en Irländsk ponny är dels för att jag personligen föredrar Irländare, men framförallt på grund av överskottet av hästar på Irland. Jag tror att jag kan ge en Irländsk ponny chansen till en bättre framtid här i Sverige än vad den kanske hade fått om den stannat på Irland.
Det är alltså inte meningen att jag ska tjäna massa pengar på den här ponnyn, utan det är erfarenheterna och den goda gärningen jag är ute efter.

Jag är verkligen jättepepp, och det ska bli så himla roligt!
Exakt vilken ponny är inte bestämt än. Jag har ett litet sto på g som jag verkligen gillar, men jag ska ta mig en titt på ett par fler kandidater i nästa vecka, och då kommer jag antagligen bestämma mig!



SPÄNNANDE VA!?




Kommentarer
Malin & Keyson

Åh gudars vad roligt!! Och lärorikt som du säger :) Men hur i H hittar man hästar från just Irland? Antar att du sitter o kikar på någon hemsid, eller vad är hemligheten? ;)

2012-05-16 @ 20:53:13
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Malin

OJ, spännande!! Jag bugar och bockar för att du väljer en ponny från just Irland, för som du säger så har ju hästarna där kanske inte världens bästa förutsättningar för att få ett bra liv tyvärr :/ ser med spänning fram emot att få följa med i utvecklingen av detta lilla projekt! :D

2012-05-17 @ 12:09:43
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0