Do the canter


Såhär sportig ska Nelly se ut framöver när vi är ute och cantrar.
Jag kom på när vi var i England att i princip alla räser-galopp-hästar går ju utan nosgrimma, så då ska min räser-häst göra det med, haha! Nej men på riktigt, Nelly har enligt mig på gränsen till för smal struphals, så för flåsets skulle funkar det antagligen bäst för henne att gå utan. Galoppbett har vi också, hehe - stora Dringar, och som ni ser har vi även en oh-dear-jesus-strap om halsen som jag håller i för glatta livet när hon bockar ;)
Ps! Herre gud, hon ser ut som en riktig COB på den här bilden! Ds!

Nytt schabrak råkade jag köpa idag också, hehe... Av alla de saker jag inte behöver är det den sak jag behöver minst, och med tanke på hur mycke grejer jag verkligen behöver nu så var det lite tokigt, men så blev det, och det är snyggt! Köpte ett par helskodda vita vattenavstötande eurostar brallor också, på rea, så då känns det mer ok att jag köpte schabraket =P


Cantringen idag gick i alla fall bra!
Nelly blir ju lite uttråkad efter kanske 8-10 minuters galopp på ett och samma fält (även om det bara är två varv eller nått), men då fann jag ett hål i staketet in till en hage där det finns lite småstockar, så då fick hon poppa över dem och sen kunde vi fortsätta ut på fältet igen..!
Vid ett annat fält efter en skrittpaus hittade vi en lite större stock som hon fick hoppa en gång också, bara på kul:




Mysrunda efter galopparbetet ♥

I morgon blir det ett lugnare pass, antagligen en kortis på banan + längre ute(sk)ritt,
på söndag blir det ju DRESSYRDEBUT, och vi känner oss riktigt förberedda, gött!
På torsdag nästa vecka ska vi på vår första terrängträning på riktigt, ballt!
Det är Johan Lundin som får äran att skälla på oss, haha =P




Kommentarer
Malin & Keyson

Alltså, de känns som att du har oändligt med ridvägar & roliga saker?? :((

2012-05-12 @ 20:35:41
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0