Är era hästar också finsmakare?

Jag har gjort en 100% ointressant observation som jag självklart måste dela med mig av på bloggen! ;)



Eftersom jag alltid gått på mycket promenader med mina hästar så har jag inte kunnat undgå att studera dem medan de äter, och vad de äter.
Min förra häst föredrog att beta följande sorter:
1. Allra helst klöver
2. Om det inte fanns klöver så gällde mörkgrönt gräs med tunna långa strån
3.. Om det inte fanns valde hon breda ljusare grässtrån
4. Om det inte fanns valde hon maskrosBLAD
5. och på sista plats kommer maskrosBLOMMOR
Detta var vad hon alltså valde att äta, i den ordningen.

Nelly, å andra sidan, gör såhär:
1. MaskrosBLOMMOR först och främst
2. MaskrosBLAD på andra plats
3. Mörkgröna tunna grässtrån
4. Breda ljusare grässtrån
5. Dissar klöver

Intressant och samtidigt så fullständigt ointressant, haha!

Tänk att båda mina hästar gillar det mörka tunna gräset bäst, jag som alltid trott att det breda ljusa är mycket saftigare..?


Kommentarer
Malin & Keyson

Hahah, har du lite för mycket tid kvinna?? ;)

2012-05-09 @ 22:32:30
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
linnea

Jag hade först tänkt vara med på den men tror jag väntar lite då jag vill att hon ska vara ännu bättre förberedd, visst hon kändes jätte fin igår men tror hon ska få gå några fler träningar innan vi debuterar. Har iaf tänkt vara med på en 60 terräng-clearround på forf, det kan bli lagom ;)



Det är Lotta Johansson jag tränar för, rider även hoppning för henne. Hon är c-tränare i ft och jätte duktig :)

2012-05-09 @ 23:20:34
URL: http://lbergh.blogg.se/
linnea

Hon är aktiv i hermanstorp och lättast är nog att bara ringa till henne, det bruakr jag göra ;d



Men Anne Persson har en del terrängträningar, gå med i gruppen FORF på facebook eller fälttävlan Halland, Lina hon som har hand om träningarna brukar skriva mycket där.



Tex. i helgen är det träning både på Forf och i Hermanstorp :)

2012-05-10 @ 08:47:55
URL: http://lbergh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0