Träning för Emma

Det gick kalasbra!
Tyvärr var mamsen trött och stannade hemma = ingen film.

Det vi kan konstatera är väl att:
1. Vi måste lära-av Nelly det här med att pausa i landningen som hon gör.
Det räcker inte att hon går fram efteråt, hon måste fram även i landningen! Vi lyckades med det här på några språng idag, och även om Nelly blev trött efter en lång träning så blev hon ganska taggad av att bli pushad på det här viset. Jag satt inte och höll i henne utan lät henne gå på och uppmuntrade henne att gå fram även om jag tyckte att det var lite otäckt att släppa på kontrollen.
2. Vi bör nog hoppa (ev 90 eller 100+)100 nästa tävling.
Ta det lugnt och se hur det känns liksom. Det blir ju utomhus dessutom! Det tror jag kommer passa oss superbra!
3. Jag kanske måste byta sadel till en som ger mig mer stöd.
För Nellys del passar den ju bra, men med min sadel är det ju meningen att man ska få extrem close contact/barbacka känsla, och därför ger den mig inget stöd alls när jag väl tappat balansen = no good... Men vi får se hur det blir med det.

Övningarna vi gjorde var att hoppa på volt (4 hinder, varje kvart = döden, och total överkurs för Nelly, men det gick ändå ok), sen hoppa två räcken på ca 100cm på en 8:a och slutligen hoppa dog-legs med 6 (Nelly)galoppsprång från räcke till oxer, där oxrarna tillslut var över 100cm.
Jag tyckte faktiskt att det var liiiite jobbigt att hoppa de större oxrarna, men det lade sig snart och det kändes bra när vi hoppade..! Skönt att komma över det så fort, så jag inte behöver oroa mig för det!

Det är ju alltid lite klurigt att träna för familjemedlemmar, hur duktiga de än är. Men jag tror nog att det här kommer funka! Vi kommer fortsätta varva med att rida för Peter när han kommer (nästa vekca tror jag?).



Nu: SOVA!
I morgon fm: Uteritt med stall-maffian!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0