Tävlingen i Båstad

Ok, det ligger till såhär:
Jag flög av och slog i bakhuvudet ganska så ordentligt.

Jag orkar inte skriva så mycket, eller ens sitta på datorn så mycket pga konstant huvudvärk, så jag sammanfattyar lite fort. Har inte värken gått över i morgon kan jag nog inte undvika att åka till sjukhuset längre...

100cm gick i alla fall helt klart godkänt!
Hade jag bara haft sporrar så att jag fått fram henne bättre hade den varit nära perfekt. Nelly skuttade runt i sin egen takt och vi var ganska synkade. Kombinationer är inget vi tränat på mer än som en del av gymnastikövningar på max 70cm, så det var hon helt enkelt dåligt förberedd för. Tack vare att den stod längs med väggen klarade vi dock av att balansera upp oss även om vi rev a-hindret då jag störde henne i språnget för att styra.
Blev en liten miss till 7:e hindret där all energi försvann uppåt och det blev trav, men sådant händer!
Fin häst i alla fall:



Sen var hon faktiskt fin ända fram tills det att jag flyger av i 110.
Denna gången stod ju inte kombinationen längs väggen, och det var en parallell maxad oxer in, så hon vobblade lite inför och sen ja, det blev ett av de där sprången jag flyger av i. Jag kan bara inte sitta kvar! Jag är liksom färdig innan henne, och sen när hon väl landar färdigt så studsas jag ur sadeln eftersom jag kniper med knäna för att jag redan tappat balansen.
Det ser egentligen inte så tokigt ut, förrän man kollar ordentligt på när mitt bakhuvud slår i backen.
Aj.


Kommentarer
sara

låter som hjärnskakning. bra om du åker in och kollar för säkerhetsskull! (tips fråb blivande ssk) :)

2012-03-26 @ 20:26:39
URL: http://tiggypop.blogg.se/
Malin & Keyson

Aj!! Min hjärnskakning sitter fortfarande i sen förr, förra helgen! :( Har hört nu i efterhand att tränaren trodde att Keyson sparkade i sargen & att ja på något vänster då åkt av, de väntade liksom på att ja skulle resa mig upp & vara arg.. Ganska bra smäll med andra ord som mitt lilla huvud fick ta! :/

2012-03-26 @ 21:32:30
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
linnea

Usch det såg inte alls roligt ut....

2012-03-26 @ 22:50:12
URL: http://lbergh.blogg.se/
Emelie B

Aj jävlar, det såg inte alls trevligt ut.. In till sjukhuset med dig!

2012-03-26 @ 23:21:37
URL: http://emeliebjormo.blogspot.com
SARA

BLIR NOG TUFFT ATT KVALA TILL cHAMPIONATEN.

2012-03-27 @ 17:44:26
Malin

Till Sara: Gud vilken elak och meningslös kommentar. Vem blir lycklig av att få en sån upplysning från en anonym person över Internet? På vilket sätt blir du lycklig av att ge den?



2012-03-27 @ 20:10:10
Maja

Svar till SARA

Inte då ;)

För Nelly kommer det inte bli några problem alls, det här är ju ett pilot-fel, och det kommer jag jobba stenhårt på från och med nu!

Vi kommer kanske ta det lite lugnare kommande veckor, men än håller vi oss till planen att kvala till Falsterbo!



Till Malin

Hejja dig! <3

2012-03-27 @ 20:15:16
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Siri

Du får nog fortsätta vara apelsinens ombud, hedersyppdraget!



Nelly är också en stor och långsam bebis ser jag, med lite kvickhet kommer det bli awesome! Men vad är oddsen att ramla av rakt in i hindret? Det såg (förlåt) kul ut jag hade nog skrattat lite om jag såg det. Är så trevlig faktiskt. Puss på pannan

2012-03-27 @ 20:43:15
URL: http://lamints.blogg.se/
Malin & Keyson

Sv: haha, ska förklara så gott jag kan! :)



Hjälmen sprack & de klippte sönder 2 tröjor för mig, så mamma ringde försäkringsbolaget som jag är försäkrad i, förklarade vad som hade hänt och vad de va som hade gått sönder. Jag hade inga kvitton kvar så vi behövde bara uppge vad de hade kostat och när ja hade köpt de, västen gick på något vänster dessutom sönder.. Prylarna kostade sammanlagt 2800 kr & tex tröjan va för mig o ersättbar eftersom de inte går att få tag i nu.. Så hon drog av 400 kr bara och satte in resten på mitt konto! :) Rätt skumt att de inte begärde kvitto, jag kunde ha ljugit ihop värsta dröm summan på en hjälm tex.. Nu va ju då ja ärlig men de finns säkert folk som blåser dom! ;) Tror ej att jag fick någon annan ersättning, på mina papper står de allt vad försäkringen täcker så bäst är att fråga mesta möjliga man kan få ut :)

2012-03-27 @ 20:46:10
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
sara

AJ AJ AJ! Tycker ni är jättefina ändå!

2012-03-27 @ 21:32:25
URL: http://ussing.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0