It's always darkest before the dawn

Det är verkligen sant, när botten is nådd liksom.
När det känns som allra mörkast, då kommer gryningen ♥

Kommer skriva mer utförligt om KG-kursen i morgon när jag även ridit, men är väldigt nöjd såhär efter tömkörningen. Nelly bara.... funkade! Han tömkörde inget, utan tyckte jag fixade det bra själv (bockar och bugar allra ödmjukast med tanke på hur liten erfarenhet jag har på området). Han hjälpte mig lite med spöt ibland dock, och Jesus Kristus Amalia vad häftig hon blev! Världens tryck och takt, och inga problem alls med korsgalopp efter att vi fått bra balans mellan stödet på tömmarna och trycket genom hennes kropp.
WOW VILKEN HÄST JAG HAR!!!
När vi avslutade sa KG "Kolla här nu ska du få se", och så bad han mig bryta av till skritt, sen halt. Halten var perfekt, 'square' och eftergiven genom hela nacken och ryggen! Jag har ALDRIG fått henne att ställa sig jämt med bakbenen innan!!! Nu bar hon verkligen upp sig i halten!!!
Halleluja moment!

Vi fick BARA beröm ♥
(och instruktioner och tips såklart)

Han tyckte Nelly var vacker, och att man skymtade alla Irländska raser i henne (som hon faktiskt har i sig, haha). Han klämde o kände på Micklem-tränset också, och gillade det! Han tyckte det passade bra med ett Irländsk träns på en Irländsk häst ;)
När han sen fick se henne röra sig upprepade han flera gånger vilken väldigt bra häst jag hade, och frågade om hon kunde hoppa också. Jag berättade om 1.80-löshoppningen och att hon gått som spetshäst på jakterna, och han hade gärna velat se henne hoppa någon gång.
"Kom till Falsterbo, så!" var jag tänkt att säga, men ska inte bli för kaxig nu, haha!

Åh jag är så glad,
nu ska vi tömköra minst en gång i veckan, och öka på Power-Plus müslin lite så hon får ännu lite mer ork.


Ska bli spännande att se vad som händer i morgon!

EDIT!
Mamma filmade pyttelite i början med sin mobil. Första klippet är de första sekunderna vi tömkör, Nelly är laddad. I slutet av det klippet är det någon på läktaren som nyser o hon hoppar till, tyvärr fick inte mamma med mega-brallet efteråt, haha! Andra klippet är när vi tagit oss in på en volt och jag 'känner' lite på tömmarna, ställer lite och kollar. visar bara henne lull-trav, men ändå! Mammas kompis filmade i 6 minuter! Ska försöka få tag på den filmen =)


Kommentarer
Siri

Vad kul att det gick bra!



Nej, det förstås. Jag har förstått att han är bra på tömkörning, jag hoppade ju bara. En sak har jag tagit med mig från tiden med honom och det är att rida som de gör i exempelvis Belgien. Det vill säga på bÅda tyglar, som ett cykelstyre, och att våga hålla kvar i innerhanden.

2012-03-01 @ 21:18:25
URL: http://lamints.blogg.se/
Noomie

Åh, jag vill vara som dig! Haha, svarar lite sent nu på din kommentar du skrev i mitt inlägg om rädsla vid ridning. Jag ska börja 'satsa' lite mer, snaart! Haha(x Gud så fin din polle var!

2012-03-01 @ 23:37:02
URL: http://lexx.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0