Lin-hoppningsfilmerna!



Här kommer filmerna på Bella när hon fick hoppa lite.

Det blev lite ihoppklippt eftersom hon nästan varje gång landade i korsgalopp och vi fick ta något varv på volten för att rätta till det innan hon fick hoppa igen ;)

Jag är medveten om att volt-hoppning på det här viset har sina för- och nackdelar, och att det kanske blir lite för svårt för Bella som visar tydligt att hon inte är stark nog för att landa i rätt galopp (i båda varven). Men, det är det här alternatviet vi har nu och själva hoppningen/sprången tycker jag att hon gör jättebra! Även när hon kommer lite fel är hon så pass hinderklok att hon löser det, och hon gör allt för att inte riva!
Jag tycker att det är nyttigt för både henne och mig.
För henne eftersom hon får hoppa utan ryttare och eftersom hon själv får lösa eventuella problem, och för mig eftersom jag får se hur hon hoppar och hur hon löser de eventuella problemen. Lärorikt alltså!

Hindret är alltså 105-110, och jag tycker hon hoppar det riktigt enkelt och okomplicerat. Jag ville inte höja mer eftersom hon är i så pass dålig kondition fortfarande, och det var inte stora språng vi var ute efter idag ;)

Nog snackat, här kommer filmerna!
Senare idag eller inom de närmasta dagarna kommer jag presentera planer och mål med henne!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0