Lin-hoppning och hag-mys!

Idag rymde Bella igen, haha!
Hon ville inte vara kvar i hagen när hennes kompis gick in, så hon följde helt enkelt efter... Ingen skada skedd dock, hon fick bara helt enkelt stå inne medan han reds. Sen tänkte jag rida idag och hade till och med fått med mig mamma som fotograf! Men, Bella hade fått ett bett precis där sadeln ligger och ömmade lite på det, så vi sparar det till en annan dag.
Istället longerade jag henne över lite hinder, och det var verkligen kul!
För det första gick det 1000 gånger bättre att longera idag, kommunikationen var jättefin och hon var riktigt avslappnad! När hindrena kom fram blev hon lite väl het ibland, men det var mest bara roligt att se henne så glad!
Först fick hon bara trava över fyra bommar.
Sen fick hon galoppera över tre bommar.
Efter det fick hon galoppera över bom-räck-bom.
Hon nuddade aldig i någon av bommarna, och kom bara lite fel första gången i båda varven, sen satt avstånden och allt superbra, och hon hoppade riktigt trevligt! Hon hoppade upp sig lite överdrivet mycket, men hellre det än tvärt om!
Till helgen när hon fått skor blir det uppsutten hoppning!
Ska försöka få med mamma då!

Nellisan och jag hade ett riktigt mysmoment idag också ♥
Hon låg och sov i hagen, så jag gick ut och la mig jag med.
Först mot hennes mage, sen en stund på henne och sen en stund med huvudet mot hennes hals. Så mysigt att jag nästan smäller av! Min fina fina skrutta, som jag saknar att rida henne! Tur att vi kan ha det mysigt ihop i alla fall! Hon har verkligen världens finaste pussmun!


Kommentarer
Malin & Keyson

Älskar när man kan vila mot deras halsar! Låg mot Keyson's en bra stund innan jag lämnade honom för sista gången.. Fina häst!

2012-06-14 @ 00:05:25
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0