Konsten att ha alla hästarna i stallet...

... DEN bemästrar jag.
Konstan att ha alla hästarna i hagen jobbar jag fortfarande med ;)

Bella är en riktigt rymmare, haha!
Hon har både hoppat ut ur hagen och krypit under tråden flera gånger de senaste 24 timmarna! I morgon är det förhoppningsvis slut på det då hon både ska få sällskap av en riktig charmör och en av stallets bästa gräshagar - där borde hon stanna tycker man!

I alla fall så var det dags för första ridturen idag!
Jag har bestämt mig för att longera henne mycket för att ge henne bästa möjliga förutsättningar för att bygga upp en fin överlinje utan ryttare på ryggen. Igår longerade vi och hon gick jättefint, även om hon inte var helt med på mina kommandon (och då använder jag ändå Irländska kommandon, humm...). Idag kunde jag inte hålla mig, utan det var på med sadel och så red vi ut. Jag tänkte bara skritta, det tänkte inte Bella!
Jesus va fort det gick i galoppen, jag hade liksom kontroll hela tiden, det gick bara väldigt fort. Hon är ett riktigt krutpaket den lilla damen = en härlig kontrast till Nelly faktiskt ;)

Liiiite får jag faktiskt skylla mig själv eftersom jag red på novabettet.
Hon gick med det igår och verkade trivas så bra, så jag tänkte inte ens på att byta. Det gör jag inte om kan jag säga. Det får bli vårat longer-bett så länge ;)
Hon bar i alla fall upp mig riktigt bra, kände mig inte alls stor och såg inte speciellt stor ut heller. Gångarterna var ju bara en bråkdel av Nellys, men det är de flesta andra hästars om man ska vara rättvis.

Nelly mår bra!
Riktigt bra idag faktiskt!
Medan jag byggde ny hage till henne idag fick hon gå in i gruspaddocken där hon rullade sig som en tok. Myyysigt! Sen tog jag in henne och borstade o medicinade innan hon fick gå ut i sin nya sjukhage med massa gräs i! Hon blev jätteglad och lufte inte huvudet ur gräset på flera timmar sötnöten!!




Vi fick rida bort till  erkstaden för att hitta någon som kunde ta kort, hehe!
Men visst ser det inte speciellt konstigt ut? Och då är jag ändå 168...


Kommentarer
Anonym

Nej, ser bra ut :) Hur hög är ponnyn?

2012-06-12 @ 15:03:58
Maja

Svar

Hon är maxad, 148 på pricken ;)

2012-06-12 @ 15:16:33
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Anonym

Ahh ok, ser ut som en liten stor häst, fin i modellen alltså :)

2012-06-12 @ 16:38:28
Maja

Svar

Ja hon har faktiskt inget ponnyblod i sig - bara storhästar (Irländskt, Amerikanskt o Tyskt)! Hon är en sådan där häst som helt enkelt blev för liten ;)

2012-06-12 @ 19:32:02
URL: http://majagoesirish.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0