Hej alla ponilovers!

Faktiskt så har bloggen fått ungefär 20% fler återkommande besökare sedan Bella kom in i bilden, så Hej på er ponilovers där ute! Kul att ni hittat hit!

Idag blev det lita upprepning för Bella.
Longeringen, men denna gång endast över flera travbommar på rad där vissa var upphöjda och andra inte. Hon var verkligen helt fantastiskt duktig! De första gångerna ökar hon rejält när hon förstår att hon ska gå på bommarna, men hon lyssnar verkligen på varje hint jag ger henne ändå! Säger jag till henne att öka så ökar hon direkt, och om hon ökar för mycket och jag säger 'eeeeasy', så gör hon en supertydlig halvhalt. Jesus vilken intelligent ponny hon är!  Nästan larvligt lättlärd och det inspirerar mig jättemycket inför hennes fortsatta utbildning ♥

I galopparbetet provade jag att be henne att minska volten idag.
Hon tyckte att det var lite jobbigt först när jag bad henne att galoppera på en 12-13m volt, men snart fann hon sig i det. Hon har en grymt bra grundbalans, vilket kommer göra ridningen så mycket enklare =)

Efter 30 minuters longering tog vi av gjorden och allt och så hoppade jag upp barbacka. Hon är fortfarande lite öm vid bettet hon fått på ryggen och därför vill jag inte lägga på sadel idag heller, men barbacka gick bra. Så skrittade vi ut en sväng på kanske 15 minuter, både grusväg och kliva omkring i skogen (vilket hon tycker är superspännande, sötnöten!).



Nelly satt jag faktiskt också på idag!
Första gången på flera vecka, och det kändes skönt i hjärtat..!
Nelly var superpigg och så tacksam över att få göra något att hon faktiskt fann sig i att hon inte fick göra mer än att skritta. Fina fina snuttan! Om hon håller sig lugn kan vi fortsätta skritta barbacka-turer de sista två veckorna innan återbesök!

Fina hästar jag har! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0