En gnutta ego overload!

Här kommer ett inte-så-hästigt-inlägg, men ändå hästrelaterat.


Några av er kanske minns ett inlägg jag skrev om att titta sig i spegeln och tycka att det man ser duger. Att man inte har en filmstjänas kropp, men att den är helt ok ändå.
Jag har ju haft den inställningen ett tag nu, och det känns riktigt bra!
Jag motionerar relativt mycket och äter alltid bra MAT, även om det kan slinka ner någon glass eller godis ibland också ;)

Det här med kött har blivit en übernoja för mig... Ibland är det faktiskt lite jobbigt, för jag kan inte komma mig för att beställa det på resturang till exempel, om jag inte vet vart det kommer ifrån.
Men, det är värt att vara lite jobbigt. Mitt smavete mår bättre, och jag är övertygad om att min kropp gör det också =)
Svenskt, närodlat, naturbetat och ekologiskt ska det vara, då känns det bra.

I alla fall,
så även om jag varit ganska nöjd med min kropp, så är jag ändå en sådan person som väger mig. Jag är atletisk i typen och bygger muskler larvigt enkelt, och av den anledningen blir jag lätt 'tung' (muskler väger mer än fett, som ni säkert vet). När jag bestämde mig för att skaffa en projekt-ponny bestämde jag mig också för att jag inte nödvändigtvis skulle behöva bli smalare, men lite lättare - för att underlätta för ponnyn.
De extra kilon jag drog på mig under min tid på Irland skulle jag se vad jag kunde göra åt, och jag visste att det inte skulle bli så svårt bara jag bestämde mig. Sådana enkla grejer som att äta mindre sötsaker, cykla till stallet, powerwalka med Nelly och det vardagliga stalljobbet har varit nog - och jag har gått ner 5 kilo i vår!
Nu väger jag 60-60.5kg igen, vilket jag inte gjort på kanske 2-3 år!
Det här känns som min idealvikt, och även om jag fortsätter som tidigare tror jag inte att jag kommer tappa fler kilon, men som sagt tycker jag att det här är jätte-lagom!
Jag hoppas nu inte att alla missförstår mig, jag säger nu inte att man inte får väga mer än 60kg för att rida en D-ponny - men för mig var den en bra motivator och för min kropp känns det rimligt..!

Det var i morse som jag vägde mig och såg det här,
så jag köpte faktiskt något fint till mig sjäv i Ullared, lite som belöning även om jag egetnligen inte har råd ;)
Ett par beiga helskodda Mountain Horse ridbyxor, och en kaki-grön jättefin tröja från Mountain Horse! Jag visste inte att de hade deras grejer där, men det hade de!


Det är klart att allting är relativt och att jag kanske snart kommer vilja ändra min kropp ändå. Men just nu, just i den här perioden i mitt liv, så är jag nöjd och glad och känner mig redo inför beach 2012!

(Grejerna jag köpte till Bella ska ni få se också, sen!)


Kommentarer
erika

Så härligt att läsa Maja! Du är superfin vad du än väger, men jag känner igen det där med att det känns sådär "lagom". Sund och bra inställning! Dags att kötta stranden i sommar med världens bästa utstrålning :D

2012-06-02 @ 15:20:30
URL: http://www.majimka.blogspot.com
Malin & Keyson

Härlig inställning du har!! :) Jag va rätt nöjd med mig själv förra sommaren, tränade rätt ordentligt & åt bra, men sen rasade självkänslan & alla muskler när jag blev sjuk.. :/ Det känns så himla långt borta just nu, men sakta hittar jag tillbaka till den punkten där jag stod för ett år sen, så himla skönt!



Såg inga MH saker när ja va där, men de kanske kom in efter.. :P

2012-06-02 @ 19:45:50
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Malin

Du är skitsnygg som du är, Maja! :)



Och jag köpte precis samma MH-ridbyxor när jag var på Ullared i vintras, i strl 38, men jag kan knappt knäppa dem där nere och så sitter de förbannat tajt, så har inte använt dem jättemycket :( men superfina är de! 299kr eller så va? Ullared ftw!

2012-06-03 @ 19:03:52
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0