Bellas stuff & en dramatisk Nelly

Det här fick Bella igår:

En blåglittrig luddgrimma med grimskaft. Ett måste när man har en ponny.
Två foderhinkar + lock, solskydd till hennes rosa nos, ryktsten till hennes (kanske?) lurvis päls,  flugmedel och ett vanligt tjockt aningen anatomiskt utformat tvådelat tränsbett i storleken under Nellys OM hon inte kan ha nellys bett.
Dessutom köpte jag ett flygtäcke med hals o magplatta samt ett mtallic-lila ofodrat regntäcke i stl 135, borde funka!

Börjar känna mig riktigt redo för hennes ankomst nu!
Vid Nellys återbesök hos veterinären tänkte jag be om avmaskningsmedel till henne också, sen kan hon och Nellisan förhoppningsvis gå ut i stora hagen tillsammans (eftersom jag räknar med att Nelly är frisk...).

Nelly var aningen dramatisk idag.
Jättepigg när vi var ute och gick, så jag provtravade med henne och hon såg inte det minsta halt ut! Hoppas nu bara att det inte var en tillfällighet! Sen provade vi att äta lakrisal och Nelly blev helt tokig i dom, haha! Dock kan det ju inte vara speciellt nyttigt även om det inte kan vara speciellt farligt, så hon fick bara ett par stycken...
Sen när jag skulle åka hem var hon jätteupprörd och ville inte gå ut i hagen, och väl ute i hagen vände hon direkt och ville med mig ut igen. När jag gick stod hon kvar vid grinden och "hu-hu-hu":ade, så söt att jag dör!
Det går ju nästan inte att lämna dem när de gör sådär!?
Jag gossade lite till och sen gick jag, jag kommer ju ändå tillbaka om några timmar igen... Men stackarn har så tråkigt nu, och hur svårt är det inte att gå ifrån det här:



Kommentarer
Malin & Keyson

Hoppas verkligen att de håller i sig för er!! :)

2012-06-03 @ 19:55:15
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Amanda

Japp, det ar fran stigladret.... Red ett intensivt dressyrpass i shorts lite oplanerat. Valdigt dumt gjort..

2012-06-03 @ 19:57:16
URL: http://lifeofshowjumping.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0