Lovefool & crazy hair!!

Nellys man är helt crazy!
Den har ingen 'sida' längre utan kan ligga åt alla möjliga håll, vilket jag egentligen tycker är bra då det antyder att hon är jämnmusklad, men den är verkligen vild!
Jag har ju hela tiden velat ha den tjock och klippt (a la Levisto Z) då jag tycker det är helt bedårande på unghästar, men nu har det gått lite för långt - den är bara för tjock helt enkelt. Och nu när den skiftar sida blir den hackig på ena sidan om den är rak på den andra X)
Idag klippte jag den så att den blev rak på ena sidan, men mamma tyckte det blev så katastorfalt att jag inte får lägga ut bilder på bloggen, haha!
Jag tror i alla fall det är dags att tunna ur den lite... Hur nu det ska gå till då Fröken Finemang blir helt skogstokig när man rycker henne. Antingen får jag vara hård och besynnerlig eller fuska på något vis.

Som stöd för detta beslut kan jag även säga att jag provade att toffsa hennes man för att se hur många knoppar jag kommer behöva göra när det är dags för dressyrtävling om fem veckor. Rupert brukade behöva 9, Nelly behöver 25. I rest my case.


Jag kan väl anse att när man ska tävla dressyr så får man faktiskt ta o knoppa, även om jag är en sådan som tycker utsläppt är finaste (återigen, a la Levist Z). Men vad tycker ni egentligen;
Är det OKEY att tävla dressyr utan knoppar!?




Dagens themesong eftersom jag inte hört låten på flera år men idag har hört den TRE gånger på olika radiokanaler!


Kommentarer
Carolin

Jag tycker de är helt OK att tävla utan knoppar i dressyr. Min häst är som din, blir typ 20 knoppar annars! Då är de snyggare utan :-)

2012-01-06 @ 22:31:50
URL: http://stallcarlsvik.blogg.se/
Erika

Hahah det var inte lite knoppar du skulle behöva göra :P Det går inte att lätta ihop dem lite mer? En hafliger i stallet har helt galen man, men det blir ca 9 stoora knoppar, och det ser riktigt snyggt ut. Fast han har i och för sig värsta nacken också, klurigt! :P

2012-01-07 @ 09:38:37
URL: http://ettahnia.blogg.se/
Lotta

INTE ok att tävla dressyr utan knoppar! Det tycker iaf jag! Har alltid mina hästar knoppade, både i dressyren och hoppningen. Men alla gör som dom själva vill.

2012-01-07 @ 13:29:52
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Hanna

Svår fråga det där med knoppar. Tycker också att utsläppt är fint, men på hoppbanan. Dressyrmupp som jag är skulle jag inte visa mig innanför dressyrstaket utan knoppar/ardennerfläta. Det hör väl lite till, typ allmänna intrycket ;) tror säkert att vissa domare tycker det ser slarvigt å oengagerat ut med utsläppt man. Du vet de där "dressyetanterna" ;) haha! Lycka till :)

2012-01-08 @ 14:46:31
URL: http://hannahou.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0