Konsten att tänka positivt

En del av "den stora förändringen" är att jag måste lära mig att tänka generellt mer positivt. Se ljusglimtarna i vardagen, inte låta det mörka/depressiva ta över och verkligen glädjas åt det lilla!

I skolan fick vi lära oss om hur Gunde Svan gick upp varje morgon, drog upp rullgardinen, såg snöstormen utanför och sa till sig själv: "Jippy! Snöstorm!" och så gav han sig ut och åkte skidor i snöstorm och intalade sig själv att det var jättekul - tillslut blev han ruskigt bra på att åka skidor i snöstorm, och verkade ju tycka att det va ruskigt kul också =)

Jag tycker faktiskt aldrig att det tar emot att åka till stallet, jag vill alltid dit. Men just det här med att tänka positivt, och vad mycket det kan göra för allmäntillståndet. Det ska jag ta fasta på!

Börjar här och nu!

5 bra saker med den sena snöiga vintern:
*Det är superkul att galoppera i snön!
* Det blir riktigt bra träningspass i snöigt underlag.
* Nellys hovar mår bättre än någonsin.
* Snön gör det ljusare ute, och det är vackert!
* Nelly gillar kylan och bli pigg.

5 bra saker med vår svacka:
* Bra att vi insåg vårt missförstånd såpass tidigt.
* Bra att vi har den nu och inte mitt under säsongen.
* Det kommer stärka oss båda i längden.
* Vi får en ursäkt att prioritera "att bara umgås".
* Visar hur lyhörda vi båda är, även om det denna gång blev lite fel.

5 bra saker med att Nelly är som hon är
* På köpet får man "det lilla extra".
* Jag hade nog aldrig fallit för henne om hon inte var lite tokig.
* Hon kommer lära mig bli en fantastiskt mycket bättre ryttare.
* Hon kommer lära mig bli en fantastiskt mycket bättre människa.
* Hon får mig att skratta varje dag!



Kommentarer
Malin & Keyson

Det är bra att man tillåter sig själv att känna sig lite nere ibland tycker jag! Men man är inte där för att stanna. Jag försöker snappa upp så mycket motivation och inspiration som jag kan just nu, för vissa dagar känns de verkligen helt hopplöst och jag undrar emellanåt vad det är jag har gett mig in på. Men det är bara att bita sig fast och hitta tillbaka till anledningen till varför man gör de man gör :)

2012-02-14 @ 22:49:51
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Malin & Keyson

Sv: Haha, inte då! :D Hoppas att snön håller i sig en stund till ;)

2012-02-15 @ 18:36:28
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0