Kärt återseende!

Idag tog jag en liten paus mellan skolarbetet och stallet och åkte till en annan anläggning där en viss person fanns just idag. Världens bästa tränare! Det första han sa när han såg mig var "Jag har saknat dig!", åååh! Bästa bästa Danne!

Jag fick ge världens redogörelse för varför jag inte var med på träningen denna gången (han kommer tyvärr bara var 3:e månad!), och tillslut godkändes det att:
* Jag bokade in KG-träningen långt innan
* Jag har obligatorisk närvaro på skolan + mycket att göra hemifrån
* Jag har hand om tre hästar just nu
* Nelly är inte igång tillräckligt för en timme med Danne


Jag fick dock lova att rida dubbla pass när han kommer i Maj istället, haha!
Jag lyckades tajma in en micro-paus mellan två ekipage och fick bolla lite idéer med honom, och det var så himla skönt att få bekräftat att jag tänkt rätt! Vi var överrens om varför Nelly betett sig som hon gjort och att mitt tillvägagångssätt är det bästa just nu. Han försökt flera gånger övertala mig att åka hem och hämta henne, haha! Få tränare bryr sig så mycket som min Danne, hans hjälp är guld värd för mig!
Han kan verkligen vara så sträng och jobbig ibland (jag var rädd för honom när jag var liten, haha) och samtidigt kan jag ringa till hon om gråta i telefonen när ett ridpass inte gått bra och så hjälper han mig igenom det! Så himla fantastiskt bra eftersom jag bara kan rida för honom några gånger om året (han är chefstränare på hovstallet och kan sällan komma ner hit).

Massa energi och glatt humör fick vi av det!

Nellisan på förra Danne-träningen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0