Epiphany!

Red ett liknande pass idag som igår:
Först 20 min uteritt,
sen 20 min på banan,
avslutar med 10 min skritt ute.

Det. Funkar. Så. Sjukt. Braaa!!!

Hade goguen på idag också, vilket hon verkligen gillar. Stödet hon får blir liksom både stadigt och elastiskt på samma gång! Red även med spö idag och gjorde nästan lika tufft galopparbete som igår, och behövde bara peta till henne med spöt två gånger när hon bröt av. Det känns verkligen som om vi tagit ett stort steg framåt!
Idag flyttade vi även lite sidverts i skritt och trav och det gick finemang. I galoppen behöver jag knappt hålla i tyglarna, det är egentligen bara i traven vi behöver goguens stöd...

I morgon ska hon få vila och tänka över vad hon lärt sig ;)
På onsdag bli det uteritt av något slag och torsdag+fredag är det KG-kurs!

Nästa onsdag rider vi vår första träning för Peter Eriksson,
och söndagen efter det tänkte vi nog hoppa Pay n Jump 90+100 =)

Oh, fick ju paketet med Micklem-tränset + Horsewares First Aid Kit.
På Irland var vi supernoga med att ha med en gigantisk förbandsbox när vi åkte och tävlade, framförallt om det var fälttävlan. Tänkte att detta kit är en bra början! Nu ska den alltid få åka med i bilen så jag har det till hands om det skulle hända något när jag är ute o åker med Nellisan!
Tränset verkar hon faktiskt gilla riktigt bra!
Det var enkelt att passa in och hon klär i det. Ska prova bett-clipsen och något av de bettlösa alternativen någon dag!


Bild från förra Pay n Jumpen,
haha, hon ser så himla liten ut (inte)!
Jag gillar foton där det syns att jag ler när jag rider =)
Synd att hon inte fått någon språng-bild..!


Kommentarer
Malin & Keyson

Åh, är också sugen på ett sånt träns! :) Ska prioritera det efter sadeln! Hur är storlekarna?

HÄRLIG bild! De är så fint när man inser vilket stort leende man har när man rider :D

2012-02-27 @ 20:53:01
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Lisa

Och hon ser väldigt ljus ut!

Vill se bilder på nya tränset också ju!

2012-02-27 @ 21:31:07
URL: http://www.lisasfanclub.se
STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

SV: Det är en kurs för behörighet till SRL1

2012-02-28 @ 08:51:33
URL: http://stockholmsjenna.se
linnea

Härligt bild :)



2012-02-28 @ 12:55:27
URL: http://lbergh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0