Terränghoppat!!!

Guuud var roligt jag o Nelly har haft det idag!
Har man ingen terrängbana, då får man improvisera, höhö =P
Jag hade sådan tur att de röjde träd+buskar runt den hagen muren än i. Tyvärr hade de lagt de flesta på hög så de var helt enorma, men en del hade de låtit ligga eller lagt i liten hög så de kunde vi ju hoppa över! Först hoppade jag bara alla hinder en och en, sen insåg jag att jag kunde rida allt i en bana, så då gjorde vi det och det var så himla roligt! Nelly var döpepp och drog till och med lite några gånger, haha! Vädret var jätteskumt, kvavt och varmt, så hon blev jättesvettig även om hon inte blev så trött. Så vi hoppade bara banan en gång, när det gick så bra och var så himla kul skrittade vi hem och badade.
Grymt nöjd häst som stod och mumsade på sin Speedi beet, och grymt nöjd tjej som känner att det här med terräng SÅ ÄR VÅRAN GREJ!!!! TJOHOOO!!!!!


(Klicka på bilden så blir den stor)

Hinder/vägbeskrivning:
1. Stockar i kombination ABC på ca 50-70cm med 3 galoppsprång emellan
2. Snedda över A-stocken och in mellan buskarna upp mot vägen
3. Muren som ett nedhopp. 70cm mur + ca 30cm djupare landning.
4. Muren som upphopp. Högre, 90cm mur.
5. Smal rishög, ca 90cm
6. Lång rishög, 70cm hög, 150cm lång
7. Längshinder: 4 stockar på rad, 50cm hög, 200cm lång
8. Snedda över 100cm hög mur (väldigt svår vinkel)

Enda problemet vi stötte på var vid hinder 8, som vi inte hoppat innan vi hoppade banan. Det hindret gjorde det svårt för Nelly att hitta en bra avsprångspunkt då jag ville undvika att rida på det sådda fältet, och man var tvungen att rida på en så snäv vinkel att det blev mycket svårare och krävde ett större språng än vad jag först trodde. Hon smet förbi två gånger, sen hopapde hon jättestort och fint.

Det var verkligen jättekul!!!
WE ROCK!!





PS!
Jag la ner en halv evighet på bilden!
Vill ha LITE cred för den, va!? ;)


Kommentarer
erika

helt klart cred för bilden! Crazy-eventing-girl90! ;D

2012-04-21 @ 21:40:39
URL: http://www.majimka.blogspot.com
Malin

sv: Hmm, tja, kanske. Stadium.se beskriver skorna såhär: "Träningsskor med 76 individuella sensorer som är mjuka och anpassar sig till underlaget. Sulan har en lägre profil än andra träningsskor vilket ger bättre respons och känslan av att träna barfota. Förstärkningar på sulan vid häl och framfot ger bra grepp och kontroll på alla underlag. Ovandelen i ventilerande syntetmaterial är smidig och har bra andasförmåga." Antagligen är de kanske mest ämnade för gymträning typ, men i mitt tycke kan man väl använda skorna ute också? :D Så länge de är sköna så ;) Jag sprang på bandet med dem i en kvart, så jogg där gick helt klart för sig iaf.



Och vad rooooligt det låter med terränghinder!! :D Helt klart ett plus att ha en häst som gått foxhunt om du ska hoppa såna grejer ;)

2012-04-22 @ 13:40:51
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Malin & Keyson

haha, galet snygg bild! ;) Jag blir lagom sugen på terräng nu med ju...!



SV: Bara älskar täckena! passar helt utmärkt på Keyson :) Rhino's täcken är dock lite knasiga i bogen för honom, han är så tanig just nu så då ligger de inte helt 100, men många gånger bättre än de övriga täckena jag har provat! Bara hatar när de är något tygigt foder i, som gjort för skav ;)

2012-04-22 @ 17:23:20
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Emelie Löfström

Åh vad roligt! :D

Besök gärna mig och min egenuppfödda hopphäst Strong Shakiro x! :)

2012-04-22 @ 18:46:58
URL: http://emblems.blogg.se/hast


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0