Månadsmål



* Träna för Peter
- Hoppas att det går ännu bättre än sist nu när jag är mer säker och aktiv i min ridning!
* Träna för Tina
- Ska bli väldigt intressant att se vad hon säger nu när jag rider Nelly med mer tryck... Det kan bli alldeles super, och det kan bli något av ett antiklimax - vi får se!
* Träna för Emma
- Är fortfarande stolt över hur väl Nelly ändå klarade förra träningens övningar, hoppas på repris!
* Lokal unghäst-tävling Laholm
- Bara hoppa 100cm, försöka få till en felfri ritt med bra flyt!
* Lokal tävling Halmstad
- 2 x 100cm, återigen bra flyt och det ska förhoppningsvis kännas superenkelt.
* Fortsätta hårdträningen
- Nellisan behöver verkligen gå ner i vikt, och det är mer ridning som gäller före mindre mat!
- Hålla 60-minuter-konceptet
- Träning för hand förmiddag, ridning eftermiddag så ofta som möjligt.




UTVÄRDERING MARS

Återigen har inte månaden gått riktigt som jag tänkt mig, men tänk va tråkigt livet varit utan överraskningar, haha!
Träningarna gjorde vi ju, för KG och Peter. Är supernöjd med KG-träningen och ska absolut vara med när han kommer tillbaka (vet ej när), och Peter-träningen gick helt ok. Nu ska vi ju rida för honom igen i morgon, hoppas det går bra! Vi hann ju dessutom med en ytterligare träning, för Emma. Den gick också bra, och henne ska vi också fortsätta träna för emellan Peter-träningarna.
Min plan om att tömkörningen skulle gå så bra att jag kan fortsätta träna henne utan ryttare en gång i veckan funkar ju ganska bra. Tyvärr flyttade friesern iväg med gjorden+de bra tömmarna, men det löser vi nog!
Tävlingarna red vi ju också. Är fortfarande fantastiskt nöjd med den på Plönninge, och första klassen i Båstad. Andra vet ni ju hur det gick i ;)
Jag tror det är viktigt för mig att inte låta den missen sabba för mycket för oss nu. Visst ska vi ta ett steg tillbaka, men jag får inte göra problemet större än vad det faktiskt är, Nelly hoppar ju faktiskt helt fantastiskt oftast!
Markarbetet + hemmaträningen går också stadigt framåt, superkul!!!


Kommentarer
sara

sv. Jaa helt klart :D

2012-04-02 @ 16:22:27
URL: http://ussing.blogg.se/
Linn Skjetne

Neeej som tur är skadade jag mig inte. hur är det med dig egentligen efter ditt äventyr? :p

2012-04-03 @ 11:44:24
URL: http://linnskjetne.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0