Hästfritt ridpass?

Plockade med mig ett nummer av tidningen Equipage hem efter dagens Tenta, och fann något mycket intressant! Det kan vara fullkomligt humbug, men OM det är så bra som det skulle kunna vara - så måste jag nog införskaffa en!

ANKY FREE RIDER



Det är alltså som en mekanisk tjur, fast en häst. Man ska kunna ställa in skritt, trav, höger och vänster galopp! De verkar sälja den både som ren träningsmaskin (för främst bål och pelvis) och som sitsträning.

Jag har den senaste tiden försökt hitta en lösning på det problemet att jag inte rider så mycket hästar längre. Jag har egentligen inte tid att ta på mig fler hästar, men hur ska jag kunna bli bäst om jag bara har en häst? Det jag främst behöver är ju att hoppa mer, men att sitta på den här när man tittar på tv kan ju inte skada...?

Hon som testat den i ekipage tyckte att den var svår, men ville absolut ha en...

Humm...
Vad tror ni om det här?


Kommentarer
Elin Wendel

Jag vill haaaa! Vad är det för pris på en sån här mojäng??? Man kan rida på den och spela något hästspel där man galopperar i solnedgång på en strand någonstans.. de vore terapi för själen de ;)

2011-09-30 @ 22:37:03
URL: http://vegaocean.bloggspace.se
Anonym

skippa TV-tittandet och rid på "riktigt" istället :)

2011-10-02 @ 21:21:23
Maja

Svar till Anonym

Visst hade det varit det bästa ;)

Men har man inte så mycket hästar att rida på så blir det svårare...!

2011-10-02 @ 21:42:47
URL: http://majagoesirish.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0