Första leendet på alldeles för länge

kom när jag gick förbi stalldörren och tittade ut.


Det är en speciellt känsla man får när man ser sin älskade häst kramas med sin kompis.

Dagen idag började lika oroväckande dystert som sina föregångare och det finns fortfarande en gnagande oro inom mig som jag måste reda ut, men Nelly helade mig lite under eftermiddagen. Den senaste tiden har hon som sagt varit tjurig, brunstig, trött och tappat tänder, det är därför hon fått vila tre dagar nu. Hon har tyckt att massageborsten varit ok i 10 sekunder sedan hatat den i 10 sekunder osv. Det verkar ha varit lika jobbigt för oss båda då jag inte riktigt kännt det starka band vi utvecklat sen senaste tiden. Hon har liksom inte velat ha någon närhet. Men så idag var hon jättegosig och ville pussas och mysa hela tiden! Hon liksom pillade med mulen på mina kinder och i håret och var så himla 'med' som hon inte varit på ett tag... Älskade Nellisan, precis vad matte behövde!


Kommentarer
Wenche Liwing, Livet i Belgien

åh, det är ju så mysigt =) men det är ju så med ston, mitt ena är lika dant, ena sekunden vara hur mysig som helst för att i nästan kunna bita ihjäl mig :P Men vad obehagligt om den är så. Har den alltid varit sån, även med stallägaren? Den kanske har så mkt energi nu pga konvalecensen? Du hittar nog på ett sätt!

2011-09-06 @ 20:55:11
URL: http://kylskapetstankar.blogg.se/
Madelene

Sv; Jätteläskigt! Hans näsa är inte fin inte :( Hade helst velat sticka iväg nu - men det ösregnar & blåser samt att jag antagligen inte ens skulle hitta honom ute i hagen nu när det är mörkt :/

2011-09-06 @ 21:02:49
URL: http://hfzn.wubi.se
Wenche Liwing, Livet i Belgien

sv. ja, det är något speciellt med ston!



Men vad är det han gör då? Ja, jag vet hur mycket blod de står i dressyrhästarna, helt galet ibland ju!

2011-09-06 @ 21:44:03
URL: http://kylskapetstankar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0