Crazy day!

Var i stallet strax före 7 i morse för att hinna med så mycket som möjligt avv stallgörat innan jag skulle möta tjejerna inne i stan för genomgång av vad vi kommit fram till hittills inför tentan. För min del blev det cappuccino (min nya favoritdryck) och liiiite shopping:

Chambon som jag ska använda som en gogue med dubbla tyglar (bra att ha om vi stöter på problem) och ljusblå GG lindor.


ROLIG reklam för Levis jeans på stan, va kreative de är ;)


Det var svårt att få bildbevis på den vansinniga storm som härjat idag och igår. En halv sekund innan jag tog den här bilden LÅG i princip träden till vänster ner! Halt sjuuukt vad det regnar o blåser!!!


Så var det dags för Nelly-time!
Hon har vilat tre dagar nu, så idag blev det 30 min longering. Hon var kanonfin och pigg och glad och jobbade på även om vi höll på att blåsa bort ett par gånger..! Jag hittade dock några konstiga 'hål' vid hennes ballar idag, båda fram. Jag undra om hon trampar sig eller om det ska vara så?





Lämnade stallet vid strax efter 7, så hästarna har nog fått nog av mig idag ;)



Sis påminde mig om att hon faktiskt beställt balla ridbyxor åt mig idag!
De fanns i blått med en riktigt Union jack innan, men de är slut överallt, så jag får nöja mig med lila X)


Kommentarer
Lisa

Såna hål hade Ginny på ena bakbenet efter vansinnesfärden på asfalten.



Och du måste ju visa ridbyxorna som är beställda ;)

2011-09-07 @ 22:05:05
URL: http://backinthesaddle.blogg.se/
anna

om det har varit blött i marken kan kronranden och ballarna bli `håliga´och mjuka som fingeroppar/tår blir när man ligger i badet för länge =) vissa hästar är mer känsliga mot detta (oftast skimmlar eller strump hästar) fast det där ser ut som hon har trampat sig?

ps gillar din blogg!

2011-09-08 @ 12:41:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0