SHIT, SHIT ON IT!

Vill bara grina.

Är så himla uppgiven för det här med sadlar nu alltså...
Har precis fått veta att en sadel som ligger så som Nellys ligger nu kan skada muskulaturen (och i värsta fall nerverna) kring manken, vilket är PRECIS det jag varit orolig för. I samma veva har jag blivit erbjuden min drömsadel som jag strax ska åka o hämta för lån/prov men vågar absolut inte ta några beslut på egen hand. Sadelutprovaren jag använde tidigare har jag tappat allt förtroende för och den andra som skulle kunna hjälpa mig har inte tid på över 3 veckor....

Känner mig så himla uppgiven och ledsen.
Jag är inte en sådan som skämmer bort min häst med de bästa och fränaste märkessakerna, för mig är det viktigaste att hon får det som hon BEHÖVER - nu känns det som om jag inte ens kan fixa så att hon får det...
Jag vill ju bara att hon ska vara frisk och glad, om det visar sig att sadeln skadat henne på något vis kommer jag aldrig förlåta mig själv!

Om man inte kan lite på utbildade sadelutprovare när det kommer till sadlar, vem fan litar man på då!?



Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck!


Kommentarer
Team Nyrk!

Hejsan, superfin blogg! :)

Nu har det kommit en ny hästblogg, TEAMNYRK!

Två hästgalna & deras storhästar, dressyr & hoppning! Byta bildlänk eller kanske följa via bloglovin ? :)



Kram F&V på Teamnyrk!

2011-10-03 @ 14:54:11
URL: http://teamnyrk.blogg.se/
Erika

Fy vad jobbigt :(. Men det är säkert ingen fara att något ska vara skadat!

Men visst är det sjukt att man inte ska kunna lita på sadelutprovare!? Har hört alldeles för många som fått helt knasiga sadlar.

Sen tänker jag på proffsryttare som inte har en utpassad sadel till varje häst, och det går ju bra för dom. Så kanske man kan lita på sitt eget öga till stor del. Hoppas... Men det är verkligen en sak som man kan tänka sönder och oroaas över.

Hoppas att det löser dig iallafall!

Om hon inte är öm i ryggen eller besvärad i ridningen så borde det ju inte vara katastrof...

2011-10-03 @ 15:40:52
louise

Åk till horsefarm i Falkenberg med hästen.. Provade ut min där och den sitter som en smäck så kan varmt rekomendera henne :)

2011-10-03 @ 17:54:10
Emilia

Håller med Lousie, åk till Horsefarm! Har alltid åkt nöjd därifrån, dem är riktigt duktiga! :)

2011-10-03 @ 18:13:10
Maja

Svar

Horsefarm är "Den andra" jag tänkt använda mig av, men det är de som inte har tid på tre veckor!!!

Jag blir galen!

2011-10-03 @ 19:41:13
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Emelie Nordström-

sv ; haha, den kommentaren var ju klockren. De gör du rätt i, en annan får nöja sig med sin "gammla" 4.a och vara omodern då ;)

2011-10-04 @ 11:13:58
URL: http://emeelien.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0