NELLY!!!!!!

Den rumpnissen rymde verkligen!!!

Hon stod helt i ordninggjord i spolspiltan och jag gick 3m åt sidan för att hämta mina handskar. Då tar hon bara sats och galopperar ut genom stalldörren! Jag hann liksom inte reagera =O
Som tur var sprang hon upp mot hagen o inte mot vägen, men hon han inte reagera på att grinden var stängd så i sista sekund gjorde hon en slide-stop på 2-3m rätt in i staketet, fick massa stötar o blev helt hysteriskt. Nu hade jag hunnit ikapp henne och fick tag på henne hyffsat snabbt i alla fall...

Så satt jag upp och red iväg.
Hon var döstressad och taktade och slängde dramatsikt med huvudet, men jag lät hennne bara vara (var lite sur på henne vid det här laget...). Jag hade egentligen tänkt att rida en sväng på banan idag, men de håller på att fixa ny belysning där, så vi fick nöja oss med ett fält. Hon var rätt jobbig i början eftersom hon var så uppe i varv, så pass att jag tillslut la ner att försöka lugna henne och kom på ett sätt att utnyttja att hon var så taggad istället.
Galoppfattningar blev det.
Hon gjorde verkligen fatastiskt bra, klockrena galoppfattningar idag! Jag behövde bara använda innerskänkeln, och smacka en gång så fattade hon perfekt från skritt! Tjohooo!!!

Det var lite viktigt att det kändes bra, jag är nämligen hittat en endaste liten klubb-dressyr-tävling som vi kan vara med på innan årets slut, och det hade varit jättekul! Det är hemmaklubben som har klubbmästerskap, och det enda knepiga är att vi i så fall MÅSTE rida LB:2, det känns lite tufft med 15m volter i galopp... Men, det är inte förrän den 20 november, så vi har tre veckor på oss att träna =)

Den 19 november hoppas jag fortfarande kunna åka o träningstävla i hoppning i Laholm + den 3 december! Må vädergudarna vara med mig!


Saknar att hoppa på riktigt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0