Det fina med hösten...

... är stunder som denna:



Vi hade ett riktigt bra ridpass på stubbåkern intill stallet idag. Det har blivit vår nya motionsåker då jag till min förfäran insåg när vi kom fram till vår vanliga åker att de plöjde den igår... Men så är det med bönder, de är bra oberäkneliga! Som tur är finns det som sagt en stubbåker kvar, och den brukar de låta vara över vintern, så det får vi hoppas! Nelly var lite busig idag, skuttade omkring och drog tyglarna ur händerna på mig några gånger, men hon var riktigt fin ibland också, det överlag var det en bra och mysig ridtur!
På måndag börjar älgjakten här, och tydligen ska de vara alldeles speciallt skjutgalna här omkring, så det lär bli till att hålla sig till det här fältet och några av grusvägarna fram över!



Jag och stallägarinnan pallrade oss iväg till Horsefarm också, och en pyjamas till Nelly införskaffades. Den passar jättebra och ska hålla i minst 7 år, haha! Jag hittade en jacka på rean också, verkar riktigt slitstark och varm. Den ska invigas i morgon då jag fruktar riktigt kallt väder vid utsläppstid....



Dålig bild, men såhär der det ut på i alla fall!



Ytterligare en fin grej med hösten är det här med Hubertusjakt!
Nelly tror kanske att hon gått jakt för sista gången, men jag hoppas kunna överraska henne med att åka på en hubertus den 5:e november, så hon får se hur jakter går till här i Sverige där det bara är för skojs skull =)
Jag har aldrig varit med på en Hubertusjakt, så det ska bli riktigt spännande!
TALLY-HO!


Kommentarer
Lisa

Alltså första bilden, jag dör så fint! <3

2011-10-08 @ 23:29:18
URL: http://backinthesaddle.blogg.se/
Emelie Nordström-

snygg jacka!! :D

2011-10-09 @ 17:35:21
URL: http://emeelien.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0