Cirkushästen Deluxe!

Idag gjorde Nelly något jag trodde var fysiskt omöjligt för en häst.
Hon gick 'på händer'.
Eller rättare sagt; Hon sprang på frambenen!


Efter 11 dagars vila sa min självbevarelsedrift att det nog var klokast att longera. Oj, va rätt självbevarelsedriften hade! Jag gick med henne i 10 minuter först, sen, så fort jag släppte ut henne på linan, var det full rodeo! Hon har i alla fall inga problem att galoppera flera volter längre i alla fall ;)
Hon bockade o tvärnitade o rivstartade o hoppade på bakbenen o sparkade bakut o slängde sig omkring som en tokig tok från tokstad!

Så plötsligt tar hon en jäkla sats, sparkar bakut ett par gånger (helt lodrätt VARJE gång) och så plötsligt får hon sådan fart upp med bakbenen att de liksom blev kvar där uppe i vädret medan hon sprang vidare med frambenen.
DET SÅG HELT SJUKT UT!
Jag önskar verkligen att jag hade filmat på något vis.... Där kan vi snacka flera miljoners visningar på youtube!


I morgon blir det nog longering inn jag sitter upp. Men upp ska jag, är så motiverad till att rida!!!


Såhär lugnt trippade hon inte runt idag....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0