Back to Ireland: Hästarna!

RUPERT ♥
De berättade att Rupert var lite nere i några veckor efter att jag åkt, men att han nu hittat sin plats i verksamheten. Sötnosen blev verkligen glad när han fick syn på mig! Kelade och gullade och letade i mina fickor efter Polos! Tydligen står han aldrig med huvudet utanför boxdörren utan vilar/sover de timmarna hästarna är inne, men efter att jag kom kikade han ut så fort han hörde min röst - finaste Rupie! Det var verkligen som i en pollux-bok, haha!
Chefen såg till att Rupert var ledig de dagarna jag var där, så vi fick oss en långritt över de gröna fälten - mest skritt och mys, men två rejsgalopper över kullarna och några terränghinder fixade vi också =)
Man måste älska Sannas hjälm som jag fick låna, med smurfblått hatsilk!


SKORPAN & GEORGIA
Busungarna har blivit så himla stora! Skorpan är säkert 150kg större, högre och bredare! Han ser mer ut som Rupert nu, och så himla gullig han är! 3 månaders sommarlov var nog precis vad Georgie behövde. Hon var lugn i stallet, tyckte om att bli borstad och lät mig till och med kela lite med henne. Hon har inte gjort så mycket mer sedan jag åkte, den nya tjejen har suttit på henne några gånger och jag hoppas verkligen att de kommer kunna börja rida henne lite snart. Hon är så fin och visar sådan potensial, hon behöver bara massa trygghet o tid. Skorpan går som tåget, men det gjorde han ju ändå från början (Jag råkade ju sitta på honom i boxen innan han ens var träns- eller sadelvan), man behöver bara leka fram det han behöver lära sig! Den nya tjejen hoppade en liten kryssbana med honom när jag var där!
Superduktig bäbis!
Den nya tjejen är saklig, inte så personlig med hästarna. Hon rider för att det är hennes jobb, jag drev väl mer förskola, haha... Så det är färdiglekt för bäbisarna nu ;)
Det blir nog bra ändå!



Alla andra hästarna hade det bra!
De andra hästarna jag red har fått 'egna' ryttare nu, alltså lite bättre ryttare som inte har tid med egen häst med som ändå vill ha en häst för sig själv, med egenrätt på så att säga. De får då 'leasa' en av chefens hästar, stalltjejerna tar hand om hästarna så kommer ryttarna o rider när de kan!


Kommentarer
Charlie Walker

Hi just thought you might like to know, I noticed that one of the horses, Mandela on your blog looked familiar because Annaharvey Invictus(6yo, Irish Sporthorse gelding) is now my horse and I was very excited to find out about his history, if you have any further information, I would love to hear from you. He is getting on very well here in Somerset(England)

Thanks Charlie

2012-06-06 @ 00:47:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0