Woho - höjdrekord, haha!

Ja, eller vad man ska kalla det!
Jag o Nellisan hoppade i alla fall 1.10 för första gången idag =)

Självklart kom vi inte perfekt på, utan i en galen sekund bad jag henne gå av stort, och HIMMEL vad hon hoppade! Min tro på henne har fått en riktigt nytändning och just nu tror jag verkligen att hon kommer ta världen med storm om några år!
Det har hänt ganska mycket med hennes inställning till hinder och banhoppning också. I och med att galoppen stärkts så är första halvan av sprången mycket bättre och stadigare (= hon river inte, inte en enda gång idag!) och i och med att hon fått mycket bättre allmän framåtbjudning så stannar hon inte av i landningen utan fortsätter framåt = halleluja efetrsom jag slipper åka av, haha!

Fina Nellisan!



Dagens övning bestod av en oxer på medellinjen.
Det betyder att vi var tvungna att göra en halv 12m volt när vi vände upp mot hindret, och det var förvånandsvärt enkelt!
Först hade jag en bom två galoppsprång före och efter, men de plockade jag bort sen för att testa vår avståndsbedömning. I början var hindret en 'swedish oxer', sen en parallell och tillslut ett stigsprång. Mest för att prova på lite olika =)



Kommentarer
Rebecka

Åh, vad roligt! Alltid kul när det går framåt :)

2011-11-13 @ 22:23:39
URL: http://dailyhorses.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0