Tävlingssugen!!!

Jag är så sugen på att tävla att jag vet inte vad jag ska ta mig till!
Under min tid på Irland var tävlingarna så täta att man alltid visste vart nästa skulle vara, men då hade jag ju fler hästar och ett helt annat liv också....

På ett sätt känner jag att jag borde vänta med tävlingar över huvud taget tills Nelly kommit längre, men jag har bestämt mig för att hon är så mogen i huvudet och kool i de tävlingssammanhang jag sett henne att jag knappast tror att hon kommer ta någon skada av att komma iväg o hoppa lite =)

Jag tror jag nämnt att hemma-klubben har en dressyrtävling?
Jag har nog bestämt mig för att strunta i den. LB är lite för svårt för Nelly just nu.


Men hoppa ska vi i alla fall!


19 NOVEMBER
Träningstävling - Laholm - 80 + 90

27 NOVEMBER
Lokal Debut - Susedalen - 80 + 90
(fatta att jag hittat en lokal med en 80 klass!)

3 DECEMBER
Träningstävling - Laholm - 90 + 100

Så har jag tänkt, och så blir det nog!
Laholms ridhus är så stort att jag inte tror det blir några problem att hoppa 100 där inne. Så ska jag försöka komma iväg och hoppträna lite också, nästa vecka kanske?



I morgon ska vi till Equiterapeuten, spännande!
Det blir Nellys första möte med en sådan någonsin, undra just vad hon kommer säga ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0