Tävlingen i Susedalen

Jag hade tänkt att vänta med att skriva tills jag köpt någon bild från dagen, men fotografen verkar inte lägga upp dom (vem hon nu var, haha - folk säger olika!) så den får väl komma senare!



Vi kom i alla fall till tävlingen i god tid.
Jag hade kommit till stallet och hittat att en av stallägarinnans hästar (som jag hade ansvar för dagen till ära) lyckats skada sitt öga under natten, så pass att det svullnat igen och upp och jag fick för mig att det inte fanns något öga kvar! Så det var bara att ringa o väcka ägaren, veterinärerna och ja - det blev lite kaos.

Tillslut kom vi ändå iväg, Nelly och jag, och jag överskattade hur lång tid det skulle ta att åka och var på plats en kvart innan första start. Det hade redan börjat blåsa ordentligt, så jag bad om att få ändra mina starter till 80+90 istället för 90-100 då jag inte ville vänta på stormen samt ville hem i tid tills veterinären skulle komma till den skadade hästen.
Liiite synd, eftersom jag gärna hade velat ha hoppa 100 innan årets slut, men det var så blåsigt o blött att jag tycker ändå jag gjorde ett klokt val.
Vi red fram lite för länge vilket resulterade i att hon blev lite loj. Väl inne på banan fanns det MASSOR att titta på, bladn annat en stor **** gran mitt i ridhuset, glitterfluffiga bommar, ljus o grejer - men Nellisan brydde sig inte om något! Nåja, hon hajjade till på glitterhindret som stod vid spegeln o glittrade jättemycket, men hon hoppade bara lite spänt. Näst sista hindret kom ur en helveteskurva där man skulle vända 180 grader genom en 12m volt, där tappade vi balansen och petade till bommen som föll. Mitt fel, jag stöttade henne inte som jag borde ha gjort.
MEN, det här är första gången hon river på tävling, så det är änså ok ;)
I 90cm var hon mer taggad, lite stressad, och även om sprången blev betydligt spändare än i första klassen, så var de också spänstigare och felfria = rosett till Nelly!

Detta betyder att hon varit felfri i alla sina 90cm!
Hon är mer än redo för 100, men vi tar det till våren ist ;)



Speaking of våren
JESUS VA MYCKET TÄVLINGAR DE LÄGGER UT!
Tävlingsterminen är fullsmäckad och jag o Nelly kommer ha en handfull tävlingar att välja på VARJE helg, i alla fall fram till påsk vilket är det jag kollat på hittills - Shit va kul!
Va taggad man blir av att spana o planera!!!

Vi kommer nog åka ut åtminstonne varannan helg från veck 5 till påskhelgen!
Hade egentligen planerat att hoppa massor av 90+100, men känns det lika bra i början av året som nu så blir det nog inte så mycket mer 90cm skulle jag tro ;)

TJOOOOHOOOO!!!
Va KUL vi ska ha det!!!!


Hon kommer nog slå Rupert i rosetter ganska snabbt ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0