I like the way you move!

Idag blev det markarbete på banan, i hela 50 minuter =)
Det märktes på mig, men inte på Nelly - attans!


Hon var verkligen kalasfin i skritt och trav, drog bara tyglarna hur händerna på mig en gång och gick i en väldigt stadig fin form med otroligt påskjut och aktion genom hela kroppen. Men, med sådan gång förbrukas ju energin rätt fort, så jag insåg efter att tag att jag skulle behöva sporrar för att kunna galoppera ordentligt.
Så det var bara att sitta av och gå in o hämta!
Hon är fortfarande lite vinglig ibland (framförallt i skritt); på ena långsidan lutar hon sig nästan mot staketet medan hon på andra inte riktigt vill ut på spåret....

I alla fall, till galoppen!
Den.var.bara.så.fabulous!!!
Hon fattade så perfekt, både ifrån skritt o trav, och stannade kvar i formen heeela tiden! Hon får så himla häftig galopp när hon arbetar rätt; stoooor och ruuuund och fiiiin!

Sen blev hon trött.

Hon är som en flodhäst att rida när hon vet att vi är färdiga!
Vi galopperade rätt mycket, och gjorde fin-fina sidvertsrörelser i trav och provade att länga travstegen så mycket jag tordes (vilket var mycket!), och vi höll ju på i ca 50 minuter. Så jag förstår ju att hon blir trött, JAG blir trött, men ändå - jag måste driva heeeela tiden för att det inte ska bli ultrarapid-skritt....

MEN så kommer man in i stallet, både häst o ryttare gäspar.
Tror ni hon är svettig, ens vid sadelgjorden? Nej..!
Innan skyllde jag på att vi inte jobbade så hårt, men nu är alltså konditionen så bra? Gött!


Snyggingen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0