Fredagsmyyyyyyyys!



Idag var jag alldeles för trött för att rida, jag vet inte riktigt vad det är med mig... Jag blir liksom vissen, och mår inte riktigt bra.
Men, eftersom det kommer bli så mycket nya intryck i morgon och det garanterat kommer gå åt mycket energi på tävlingsbanan så var det ändå bra för Nellisan att vila idag. Vi myste desto mer!
Hon är så himla smart!
Efter att vi ryktat, masserat o klippt manen (nu är den kort-kort o snygg-snygg) så satte jag mig ner i hennes hö och 'gömde' mina händer på olika ställen, i händerna höll jag en godisbit, och hon fattade snabbt vad hon skulle göra!
Jag gömde händerna i höt - hon grävde fram dom
i jackan - hon dök in med hela mulen, haha!
bakom mig - hon gick snällt runt
under mig - hon puttade omkull mig, haha!

Hon är så himla nyfiken och mysig när vi göra sådana här grejer! Älskade busunge!
Hon är verkligen sådär kramgo att man bara vill knugga in ansiktet mot hennes hals och snosa, och hon tycker att det är helt ok om man vill göra det =)


Dessa två var dagens experiment...
På Irland använde folk dom till hästarna när man ville att de skulle så still, och det fungerade verkligen! Så, Nelly är inkörd på dom och blir helt manisk, haha!
Nästa gång hovslagaren kommer så ska vi se om hon kanske vill stå som en ordetlig häst om jag mutar med lite melass-slicksten ;)



Kommentarer
Malin

Mys! :D hihi, jag har ett likadant pannband, fast i vitt. Älska KL-pannband!! <3

2011-11-18 @ 22:52:24
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Lotta

Vi använder också dom när vi vill att hästarna ska stå stilla eller vara lugna. Fukar nästan alltid bra :)

2011-11-19 @ 12:24:25
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0