Förberedelsernas dag =)

IDAG SKA JAG:

*Oroa mig för morgondagens väder
(det ska blåsa vindbyar med ORKANSTYRKA!!!)
Vad gör man liksom? Det är så himla dumt att man inte kan styra vädret alltså... Jag är inte supersugen på att åka ut på motorvägen, även om det går överlägset snabbast. Jag får ta 'bakvägen'.

*Bestämma vad jag ska ha på mig
Jag vill så gärna ha min blingade kavaj på mig! Men om det sk vara orkan o regn o kallt så är kanske inte det en så bra idé. Det blir nog så att jag tar med den, men tar väl med något annat varmare alternativ också. Min svarta väst kanske?


*Bestämma vad Nelly ska ha på sig
Remontträns, Tolgasadel och Veredusskydden UTAN fårskinn eftersom det är framridning ute i storm, martingalen ska på också och vi rider med det vanliga tredelade bettet med fasta ringar. Oh, den röda svansrosetten får vi inte glömma heller, haha! Schabrak har jag ingen aning om, men det rosa kanske? Eller stilrent marinblått.


*Förbereda
- Rida, ute i skogen!
- Smörja sadel + träns + byta pannband
- Tvätta senskydden
- Tvätta hästen?
- Göra något med manen?
- Massa nytt spån i boxen så hon inte grisar ner sig
- Inte glömma nummerlappen, haha!
- Göra rent mina stövlar.

*Packa


Kommentarer
Emma L

Så jeeeeekla snygg kavaj :D

2011-11-27 @ 11:32:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0