Det finns som sagt humör i damen!

De senaste gångerna jag och Nelly tränat markarbete på banan så har jag haft goguen på + dubbla tyglar. Detta eftersom vi börjat galoppera mer och den ger henne extra stöd, och eftersom den hjälper mig hålla kvar henne i 'ramen' även i galoppen där hon innan tryckt upp nacken och spänt sig eftersom hon tycker att det är svårt.

Idag tyckte jag att det var dags att ta av den för att checka hur mycket hon faktiskt är framme för MINA hjälper. Vi red med novabettet, och hon blir lite kaxig på det faktiskt! Vi får nog gå tillbaka till mässingbettet tills hon orkar bära upp sig själv mer, för med novabettet blir det lite för lätt för henne att dra tyglarna ur händerna på mig á la russ-style.
Så ja, hon var lite kaxig eller 'bold' i början, så fort jag mjuknade för att stämma av så drog hon upp nacken och sprang iväg. När jag då tog en förhållning för att få tillbaka henne drog hon tyglarna ur händerna på mig! Någon gång sparkade jag då till henne, och fine - jag bad om det, men jisses vad hon kan sparka bakut alltså, haha!

Tillslut hittade vi ändå harmonin i ridningen.
Mycket överångar
Fin-fina sidvärtsrörelser
Öka/minska volter

Galoppfattningarna vad GULD idag!
Perfekta - FRÅN SKRITT!!!
Samlad och fin galopp, och även om hon spände sig lite innan hon hittat voltspåret och rytmen så mjuknade hon snabbt och gick i en jättefin lösgjord form och stora fina språng utan att byta en enda gång! =)
Den typen av galopp man känner att man skulle kunna hoppa 1.60 med ♥

♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦

På lördag åker vi till Halmstad istället för till Varberg, och hoppar 80 + 90cm!




Kommentarer
Karoline

Lycka till i helgen! Kul att det kändes så pass bra idag ändå :)



Sv: Hahaha, du är för rolig ;)

2011-11-17 @ 23:46:12
URL: http://karolinesliv.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0