Breakfast.



Jag har aldrig varit en hejjare på det här med frukost.
Hade någon kunnat uppfinna någon slags shot man kunde ta som innehöll alla näringsvärden som en bra frukost, hade jag levt på sådana, utan tvekan.
Av den här anledningen byter jag frukost väldigt ofta. De flesta äter ju samma typ av frukost år ut och år in:
* Te och mackor
* Smoothie
* Yoghurt o müsli
* Flingor
* Gröt
osv.

Jag har gått igenom alla dessa, och känner mig nöjd till en början. Men efter någon vecka känns allt som om det sväller i munnen på mig, eller som om jag tuggar på frigolit. Bläh!

Just den här veckan har jag börjat äta Pågens Äntligen! eftersom de bröden är lättätna och innehåller mycket kostfibrer. Till har det blivit blåbärssoppa, dels för att det blivit kallare ute och då passar det, dels för att det är lite sötare och mer 'uppmintrande' än te som jag alltid annars dricker.
För extra energi har jag också börjat med Knorr vie shots, där de tryckt ner 2 morötter, ett äpple, någon jordgubbe och jag tror att det var banan i = mycket bra i litet format.
Tabletterna på det lilla fatet är:
De 2 brunsvarta = Ekologiskt omega 3, 6 o 9.
Det rosa = Multivitamin+mineraler för kvinnor
Det gröna = Ekologisk odlas växt som ska ge energi
Det vita = B-vitamin då jag vill se om jag får bättre naglar av det.

Det fungerar för mig just nu! ;)


Kommentarer
Matilda

Jag är likadan, kan inte åta samma frukost mer än nån vecka då det känns som att jag tuggar på kåda och det verkligen inte går att få ner!

2011-11-22 @ 11:57:23
Maja

Matilda

Det är PRECIS så jag känner! Tycker att det är tråkigt, eftersom jag vet att jag måste äta för att orka men det GÅR inte..!

2011-11-22 @ 12:53:11
URL: http://majagoesirish.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0