¡Ay, caramba!

Sitter o tittar på direktsändningarna från Flyinge här, och kan inte låta bli att bli lite... chockad? Vad är det som händer? :S

Det måste vara för att det är söndag och alla hästarna gått stora klasser dagarna innan, för det är inte många det flyter på för felfritt. MÅNGA har haft problem att nå över oxrarna, en del har flygit av, en del gått omkull, en del nästan gått omkull, en del knäckt bommar... Det kan vara så att det var så länge sen jag såg på en Svensk elittävling att jag glömt att det är så mycket action även i vanliga fall - men jag är verkligen helt ställd =O

Fast egentligen...
Min egna uppfattning är att det verkar sitta hos ryttarna (distansbedömning och förmåga att utnyttja det lilla utrymme som finns och rida välplanerade svängar). Det är ju ganska (läs: väldigt) stor press och prestige i att kvala till scandinavium, så det kan ju förklara ungdomarnas missar...

Stor eloge till alla fina hästar som vi ändå har på de Svenska tävlingsbanorna! Jättekul att se!







OBESERVERA ATT
detta bara var lite tankar som
väcktes medan jag kikade på
sändningarna. Jag säger absolut
inte att jag inte skulle ha flygit av eller
knäckt bommar, det här är väl beviset
på att det händer även dom bästa!
Lite läskigt var det allt att se på iaf...!


Kommentarer
sara

sv. Samma här, det är så tråkigt och jobbigt! Men det kommer lösa sig men vi behöver hjälp.



Slutar typ med att hela familjen står och skriker åt varandra liksom, inte så kul :p

2011-11-20 @ 18:46:00
URL: http://ussing.blogg.se/
Rosanna Zimdahl

sv jag har kopierat från TR, det menas tex 20X10 cm

2011-11-20 @ 19:10:09
URL: http://hastdiggaren.se
A N G E L I J N A

checka in min nya blogg om min ponny och jag vettja ;D

www.dompe.blogg.se

2011-11-20 @ 21:45:14
URL: http://dompe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0