11. En låt om påminner om en häst du älskar

Eftersom jag bestämt mig för att inte skriva om Kenny i bloggen så blir det en låt som påminner mig om Nellisan, jag börjar nog älska henne... kanske ;)

Så, förutom Benny Hill, haha:



Jag kommer aldrig riktigt förstå mig på Lady Gaga - men å andra sidan, vem kommer det, haha?
Men, den här låten kommer nog alltid få mig att tänka på Nelly. Den spelades JÄMT på radion när vi åkta för att provrida hästar på Irland... Och sen känns den lite passande också eftersom alla (framförallt chefen) var så himla oroliga när jag berättade att jag på helt egen hand köpt en 4 årig jakthäst som jag hittat vid ett litet privatstall i Fermoy, och när hon väl kom så tog de sig för pannan och försökte dölja för den lyriska svenskan att de tyckte hästen såg ut som en övervuxen åsna, haha!
Men, så sa jag åt dom att vänta med att dömma tills jag i alla fall släpper henne i hagen. Så skrittade Nelly sin skritt, travade sin trav, galopperade sin galopp och visade upp sin spänst - och efter det fick jag bara gratulationer!

Haha, jag bara ler nu när jag tänker på det!
Chefen var övertygad om att jag blivit lurad och hade sådan ångest, haha!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0