Nu ska ni få höra..!

För det första så har det varit en jättekonstig dag idag!
Tandläkaren var här igår och plockade ut vargtänder på mina bäbisar, så helt plötsligt hade jag 3 hästar som skulle vila, och två som skulle hoppa på kvällen = ingen ridning under dagen!

Kilamonjaro var helknäpp idag!
Höll på att bocka av mig för att han brallade så på framridningen, och inne på banan gick han inte fram. Egentligen vägrade han aldrig, men vid 3 (!!) tillfällen stannade han mitt emellan två hinder, tog ett steg bakåt och fortsatte framåt. Precis som om han visste att vi skulle få fel då!
Vi rev ett hinder också = 1000 fel!

Along came Rupert ♥
Det började med att jag skulle gå ut på lösdriften för att hämta honom. Vi har ingen lampa där, och jag glömde ta med telefonen, så jag famlade omkring där i mörkret. Först hittade jag Billy, kände att han var för stor för att vara Rupert och famlade vidare. Nästa sekund ligger jag på marken i en konstig ställning med näsan upptryckt mot Rupert ena bakhov. Han låg ner och sov och jag ramlade ÖVER HONOM! Stackrare X)
På uppvärmningen kändes han lite trött, men inne på banan tände han till. Idag var hindrena i vår klass uppe på 1,00m och av någon anledning kändes det högt, haha!
I vår klass ser bedömningen ut såhär:
I grundomgången hoppar man hinder 1 till och med 13, där 1-7 är fas I och 8-13 fas II.
Om ingen är felfri i båda faserna går alla som är felfria i fas I till omhoppning.
Det var bara jag och en tjej till som var felfria i fas I (vi båda red hinder nr 9) så det blev omhoppning ändå.
Det var dock nära att det inte blev så!
Domaren sa först att eftersom den här andra tjejen var den enda felfria i fas I vann hon, men då kom jag och gallskrek tills han kollade i sina papper och såg att jag också var det!
Vi var båda felfria i omhoppningen, men hennes häst var en knapp sekund snabbare är oss! Så tvåa kom vi i alla fall, och jag är så fantastiskt nöjd med lillprinsen! Vår första bana på 1,00m, och han kommer tvåa!
Rupert är bäst!



I morgon ska vi kanske åka hela långa vägen till Waterford och provhoppa lite på den terrängbanan där jag och Rupert ska debutera fälttävlan den 17:e (st Patricks day!). Fränt serru!


Kommentarer
Maja

Hahaha, duktigt förvånad du måste ha blivit när du snubblade över hästen! Såg nog fruktansvärt kul ut :D

2011-03-06 @ 14:55:58
URL: http://causamremove.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0