Lite hästletar-update!

Som jag nämnt två inlägg tidigare har jag hittat en ny häst som väckt visst intresse. Han är grå och heter Silver, och han är som sagt en han. Han är precis den typen av häst jag trodde att Irland skulle krylla av, och precis den typen av häst som jag trodde att jag skulle ta med mig hem.

Nu återstår det att se.

Jag har fått reda på all teori jag behöver,
och jag hoppas på ett praktiskt prov inom kort!

Ett par här på gården känner till ägaren och jag ska tydligen inte förvänta mig så mycket vad det gäller markarbetet. Men som jag sa till dem så tycker jag att det är bättre med en häst med ett riktigt bra språng och vilja att hoppa men som behöver skolas, än en välskolad häst med ett medelmåttigt språng tillika intresse för hoppning.



Dessutom!
Så har det allra första stället jag tog kontakt med hört av sig igen, och det verkar som om de har en/flera häst/hästar som skulle kunna vara min drömhäst! Detta ställe ligger ju så långt bort som det bara är tänkbart på den här ön, men mina älskade föräldrar kommer snart och hälsar på, så då skulle vi kunna ta oss dit!
Jag fastnade verkligen för det här stället, bara en sådan sak som att de som sagt hade 3 egna uppfödningar startade på Olympia 2010 gjorde mig lite exalterad!

Ska bli spännande att få mailsvar!


Kommentarer
Emelie

Vad roligt! Hoppas verkligen någon av dessa hästar kan tänkas sig vara något för dig :D

2011-03-03 @ 00:51:05
URL: http://semlur.blogg.se/
Lisa

Men hallå. En skimmel som heter Silver. Jag hade köpt den för att den var skimmel och hette Silver. Lätt!

2011-03-03 @ 09:20:16
URL: http://lisasfanclub.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0