Årets första Hunter Trial!

Guuud vad nervös jag var idag!
Det var rätt rörigt på framridningen/uppvärmningen, så man visste aldrig riktigt hur mycket tid man hade på dig innan start. Rupert visste att något var på G, så han vart helt skogstokig!
Bockade och brallade och krökte på nacken och gick i 'passage', hela tiden! Två personer kom fram vid olika tillfällen o sa att man måste vara märkt med ett rött band om man rider en hingst, haha!
Mot startfållan stegrade han sig och slängde sig så när jag tillslut fick honom framåt var det bara att galoppera genom starten och sen var vi iväg - och jädrar vad de gick!

Vi fick ett skitfel på första vattenhindret...
Eftersom jag ville ta det lite lugnare med tempot kom eftervarande C-ponny ikapp oss och hoppade A-hindret i vattenkombinationen samtidigt som mig och Rupert. Det gjorde Rupert så paff att han slängde sig åt sidan så vi missade B-hindret och fick rida på det igen. Ja ja, sådant händer!
Resten av banan var han super!
Vi skulle ha fått rosett om vi inte fått niten, så pass bra var vår tid! Det känns i alla fall kul att de gick så pass bra, och det känns bra inför torsdagens fälttävlansdebut!


Chefens fru tog bilder och förhoppningsvis blev någon bra, det återstår att se när hon kollar dem på datorn!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0