Lazy days

Jag gör ingenting om dagarna.
Ibland är det rätt skönt, och ibland känner jag att jag blir mer crazy än lazy.
Nelly har nu gått på bete 2 av 4 veckor, och jag saaaaknar att rida henne! Jag åker till betet och checkar/hälsar på henne varje dag, och hon blir lika gulligt glad varje gång, söthästen!


Igår köpte jag två Nelly-böcker:
En för viktiga datum, händelser, veterinär, hovslagare, tävlingar osv.
En för tankar kring och efter träning och tävling.

Det känns bra att ha någonstans förutom bloggen att skriva ner mina tankar, framförallt då många av dom just nu är så stora och icke-hanterbara att jag behöver skriva ner dom för att få grepp om dom. Just nu handlar det mycket om hur vi ska få ordning på hennes galopp när hon kommer tillbaka, och vad vi ska satsa på i framtiden. För mig har det ju alltid varit banhoppning som varit grejen, men ju mer jag tänker på det, ju mer rätt känns det med fälttävlan! Det är ju den ultimata prövningen av häst och ryttare, men vi får helt enkelt se. Bebis är ju bara 4 år!
En annan grej som det funderas mycket på just nu är det här med stallplats...
I det stallet det varit meningen att Nelly ska stå efter betet verkar det inte bli någon plats ledig, och eftersom jag antagligen ska jobba i det stallet vid sidan av skolan så hade det varit så smidigt att ha Nelly på samma anläggning. Det som slog mig när jag började leta efter andra stall var att jag har helt anda värderingar kring en stallplats nu än jag hade med Kenny.
För Kenny var det viktigt med bra hagar, mycket skötsel (fodringar, täckesbyten osv), bra ridbana, ridhus och träningsmöjligheter, och bra ridvägar.
För Nelly bryr jag mig i princip bara om att hon får gå mycket ute i stooora hagar med så många kompisar som möjligt och att det finns outstanding uterittsmöjligheter. Om de ens har ridbana eller inte bryr jag mig inte så mycket om faktiskt. Så som jag planerar Nellys träning för hösten duger det ändå ganska bra med stubbåkrar att rida på de dagar vi ska ha rent markarbetespass.

Detta är dock inte det lättaste att hitta...
Jag har blivit rekommenderat ett ställe som jag ska åka och titta på lite senare idag, jag hoppas verkligen att det blir bra!!


Kommentarer
Julia

Tack så jättemycket för infon och för att du tog dig tid att skriva det! Den hemsidan kommer nog bli lika välbesökt som hästnet på min dator hehe ;) Jag har inget krav på vilket land eller så jag hamnar i, bara man kan göra sig förstådd på engelska, eller ha möjlighet att lära sig språket (typ tyska).



//julia

2011-07-15 @ 11:05:33
URL: http://eventingbyjulia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0