aaaaand Canter!


Där bortanför träden ser man havet, men himlen blev lite för ljus...

Åh va jag hade det bra i stallet idag!
Jag var ensam där, förutom när grannarna tittade förbi och när mamma och pappa sa hej då. Det riktigt spöregnade, men det hann som tur var sluta innan jag och Nelly skulle rida.
Själva ridpasset blev alldeles, alldeles underbart..!
Vi började som vanligt med att skritta 10min på långa tyglar, sedan värmde vi upp i trav med serpentiner, volter, snettigenom (spikrakt!) och mycket riktigt bra övergångar. Sedan tog vi en skrittpaus innan vi provade på att galoppera lite för första gången på banan! Först tränade vi bara fattningar, galopperade 5-6 språng och bröt sedan av. Det gjorde hon jättebra, och sedan fick hon galoppera ett helt varv på volten innan vi bröt av. Detta gjorde vi i båda varven, helt utan några byten!
Jag fattar ju alltid galopp genom att säga "aaaaand Canter", och de sista två gångerna han jag bara flytta fram innerskänkeln och säga "aaa", STORA FRAMTEG!!!

Vi avslutade med att jag  sa "Good girl, Nelly! Wohoo!", och så drog hon hela långsidan, haha! Fina fina hästen..!

Avskrittning


Godis-maten efter ridning!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0