Inte så spännande nyhet 1

Ingen uppdatering igår eftersom jag föll av Kilamonjaro.
Dumma, dumma Kilamonjaro...

Jag har aldrig någonsin blivit rädd för en häst, och jag skulle sitta upp på vilken bockande buse som helst, men jag gillar verkligen inte när de stegrar...

Igår red jag Killi på banan i ca 15min för att få honom lite trött innan jag och två andra ekipage skulle skritta ut. Han bockade och busade lite ibland, men det var inte så farligt. Så precis efter vattenhindret kände jag att han skulle göra något igen, och eftersom jag var beredd på bock lutade jag mig lite bakåt. Istället reser han sig helt lodrätt upp och med mig lutandes bakåt hade vi inte en chans. Trodde att jag skulle få honom över mig, men i sista sekund lyckas han med någon gymnastisk vändning i luften och landar på alla fyra hovar runt mig (men som tur var ingen på mig!). Sedan drog han järnet över fältet, för att sedan komma tillbaka igen. Jag hade lyckats landa på huvudet, så jag ville inte sitta upp där igen om han skulle fortsätta och min balans var kass, men jag ledde tillbaka honom (han stegrade hela vägen hem, skithäst!) och red en stund på banan.

Jag brukar aldrig skylla på, eller säga dumma saker om en häst, men jag antar att jag blev arg för att jag för första gången blev lite rädd.

Inte bra.



Kommentarer
liiisaaas

usch!

Sånt känns bara onödigt.

Bara att hoppa upp igen som alla säger.. haha

2011-01-31 @ 21:32:12
URL: http://liiisaaas.devote.se
Emelie

Usch vad obehagligt! ;/ men vilken tur att du inte blev trampad!! Hoppas allt gick bra med dig

2011-01-31 @ 22:30:42
URL: http://semlur.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0