And it has begun....

Jag är sjuk.
Jag är rastlös.
Det är fruktansvärt synd om mig.
Jag bestämde mig för att muntra upp mig.


Därför har jag nu, genom ett halvlångt lagom detaljerat mail påbörjat

M I S S I O N  N E W  H O R S E

Detta krävde att en ny kategori skapades, även om det antagligen kommer vara ganska stillsamt på det området i alla fall nån månad till. Nu har jag ju inte mindre än FEM HÄSTAR som ska underhållas helst varje dag, och de allra flesta ska tävlas under våren. Med dessa hästar + skötseln av gården så ser jag liksom ingen tid för en egen häst i nuläget. Det hade dock varit himla kul att hinne tävla ens egen häst på Irland innan man drar hem till Sverige till sommaren... Men, nu ska jag inte gå händelserna i förväg, vad jag vet så kanske jag inte ens hittar någon häst det klickar med över huvud taget? Fruktade tanke...

Igår hamnade jag av en olyckshändelse på min gamla blogg; fylld med bilder, tävlingsfilmer och kärleksförklaringar till Kenny... Då kändes det som om jag aldrig skullee vilja ha en annan häst igen. Men så får jag påminna mig om att jag inte söker efter samma sak en gång till, jag letar efter något annat nu som inte ens är i närheten av det jag och Kenny hade.


Åter då till det lite mer uppiggande: Mailet!
Jag hittade en annons från en stoooor anläggning i norra delen av landet som erbjöd hästar i alla möjliga former och storlekar, haha. De hade en del amatör/hobbyhästar, men även GP-hästar - exempelvis hade de inte mindre än TRE av sina egna uppfödningar startandes i Olympia Show 2010. Dessutom flertalet uppfödningar/försäljningshästar som tävlat DABS, The Sunshine tour, och Dublin Horse Show. Det förstnämnda har jag dock ingen aning om vad det är för tävling...
I alla fall,
jag skrev till dem och sa att jag inte letar efter en häst just nu, inte heller i morgon, men om någon månad eller så. Jag skrev att jag var ute efter en ung, ganska outbildad häst som visade potencial till att bli bra i framtiden, och så bad jag dem kontakta mig närens de kom över en sådan häst.

Det känns lite spännande faktiskt..!



Kommentarer
Sanna

tycker det är bra att du åtminstone försöker tänka positivt och realisktiskt ändå, hoppas allting löser sig :)

2011-01-05 @ 01:08:36
Maja

Till Sanna

Tack så mycket, det där var precis vad jag behövde höra såhär på morgonkvisten :)

2011-01-05 @ 10:46:19
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Matilda

Hihi, vad kul! :D

Har du trivts bra där under tiden du varit där? Ska du hem till Sverige till sommaren? :)

2011-01-05 @ 11:08:41
URL: http://showjumper.blogg.se/
Klara Hovstadius

sv: Hahaha!

2011-01-05 @ 12:29:19
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Ulle

Förstår att det är spännande! =)

2011-01-05 @ 21:58:44
URL: http://livetitun.blogg.se/
Kajsa

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2012-03-18 @ 19:41:16
URL: http://hemförsäkringidag.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0