Stå på dig, annars står någon annan på dig!

Lite råd på den långa väg vi kallar livet.



Jag har faktiskt stött på lite problem för första gången sedan jag kom hit.
Jag tror att mitt grubblande över Ruperts nya träningsupplägg i ett tidigare inlägg gjorde att jag hittade mig själv som ryttare lite igen. Och det faktum att jag letar efter en egen unghäst har gjort att jag börjat reflektera över hur jag hanterar de unghästar jag har här på gården. Alla gårdar och anläggningar över hela jorden har sitt eget sätt att hantera unghästar på, och även jag har mitt. Än så länge har det inte blivit någon direkt konflikt mellan de två 'metoderna' jag använder mig av (alltså gårdens och min egen), men nu har vi kommit till ett ställe där de korsar varandra. Hur jag ska välja verkar kanske självklart, men under omständigheterna faller det sig inte så.

Talar jag i gåtor nu?
Ja kanske, jag har en del att fundera på bara...



Det blev inget tävlande idag eftersom Chefen fick förhinder.
Lite tråkigt eftersom vi nu missat de två senaste tävlingstillfällena, men så blir det ibland. På söndag är det i alla fall Final i Dressage-leaguen, och så som tabellerna ser ut nu kommer jag komma 2:a med Kilamonjaro och 5:a med Rupert. Om Rupert fortsätter gå såhär bra finns det dock chans att vi rör om ordentligt i grytan på söndag ;)

Sedan nästa fredag är det äntligen dags för Showjumping league igen!!!
Vad jag vet så ska jag rida Kilamonjaro och Mandela i den första klassen tillsammans mad alla a-ponnyer (haha!) och sedan förhoppningsvis prova på att hoppa 1,00-klassen med Rupert. Det kan dock bli så att vi mjukstartar med en 80-klass istället, vi får se!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0