Maja Rekommenderar!


Ja, det är mitt ansikte (med glasögon) på ett annat ansikte!

Nu ska jag rekommendera något som säkerligen aldrig blivit rekommenderat på någon hästblogg tidigare:
Ett par ridbyxor från Hööks!


När jag var hemma i Sverige över jul hittade jag ett par ridbyxor på Hööks i (det numera väldigt moderna funktionsmatrialet) Softshell. De var svarta och oskodda och väldigt sköna att ha på sig, så jag köpte dem.
Nu är de mina mest använda ribyxor - helt sjukt bra!
Sitter tajt som attan men eftersom det är softshell blir det alldeless lagom mycket stretch, och bäst av allt är att de är helt vattentäta! Förstår ni att ALLA Irländare är så avundssjuka att de nästan dör när de går omkring i regnställ medan jag kan gå i ridbyxor?
Jag har faktiskt till och med spillt en hink vatten i knät, utan att bli det minsta blöt på benen, och byxorna torkade så pass fort att jag inte ens behövde byta dem!
Fodret är mjukt fleece, så de är dessutom varma och goa.

Nu såg jag på Hööks hemsida att de bara har något enstaka par kvar, och att de är helskodda (mina är oskodda?) så jag kan bara hoppas att de eller någon annan gör fler softshell ridbyxor, så himla smart!
Man hade ju då kunnat önska att de görs i lite roliga färger också, nu fanns ju endast svart...

Bild lånad från Hööks



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0