"He's a star!"


Chefens kommentar om Rupert idag ♥

Men vi tar det lite snabbt från början:

Kilamonjaro var först ut i 30cm.
Lilleman var så tapper, haha!
Innan har vi ju bara hoppat ett endaste kyss några gånger, och nu stod det 9 färgglada bommar och infångare och mötte honom i dörren. En mur hade chefen varit snäll och köpt dagen till ära (ironi, ni vet...). Han travade dock glatt över de flesta hindren, och de andra gick han helt enkelt över. Lyckades dra med oss två av 12, så jag är helt klart nöjd!

Mandela fick hoppa 50cm.
Jäklar vad han hoppade!
Vissa språng tog det all min förmåga att hålla mig kvar i sadeln utan att störa honom i språnget för att hon hoppade så vansinnigt stort. Muren var han dörädd för, men hoppade (ungefär hinderstöden...) när jag bad honom. Vi fick nog också med oss två av hindrena, eller kanske tre... Är i alla fall himla nöjd eftersom det var hans första bana också!

Sist och minst (mankhöjdmässigt) var Rupert.
Klassen var 90-95cm, men eftersom muren bara kunde vara 80 eller 1,00 så valde de att sätta upp resten av hindrena till 1,00 också. Dock gjorde jag uppror och fick alla ryttarna med mig, så ungefär hälften av hindrena sänktes till 90 och resten till 95, med muren kvar på 1,00. Jag var faktiskt lite nervös... Det kändes bara som om jag skulle sätta honom i skiten. Det tog oss två hinder att komma in i rätt rytm, var av 2:an revs pga dålig ridning från min sida. Resten av banan fullkomligt flög han fram! Någon gång kom vi stort, men bara jag la spöt på hans bog tog han i och svävade över! Jäklar vad fin han var alltså! Chefens enda kommentar efteråt var som sagt att han är en stjärna denna lilla hästen, chefens far menade att jag aldrig mer får tjura om hinderhöjder och flera kom fram till chefen efteråt och frågade vad det var för en liten grålle han hade! Alla sa att han såg fantastisk ut!
Fiiiiina, fina Rupert! Ett ner alltså i första 95-klassen!




Kommentarer
Anonym

Wow! Vad roligt!! Ni är duktiga och du är bra på att ge hästarna goda möjligheter till utveckling!

A star!! Wow. Njuuut av kvällens framgång!

Mammi

2011-02-26 @ 13:24:23
Lisa

Maja!

Kan inte du lista det bästa med Irland, skillnader på Irland och Sverige, saker du kommer att sakna när du kommer hem och lite sånt..?



2011-02-27 @ 12:50:56
URL: http://lisasfanclub.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0