Stolt matte!

Tredje träningstillfället med bugning med Nelly idag!

OCH HON GÖR DET!!!


Jag har aldrig lärt en häst något 'trick' innan, så då känns det extra häftigt när det funkar! Andra gången vi tränade gick hon med på att jag ställde ner hennes knä även om hon hade lite problem med balansen, och idag gjorde hon det näst intill av sig själv!
Jag behöver fortfarande lyfta hennes ben åt henne i början, men hon går ner samt ställer ner benet av sig själv! Åh, va hon är klyftig min lilla häst!

Näste steg blir att hon ska stanna kvar o inte resa sig direkt igen, och sista steget blir att hon gör det helt själv när jag säger 'bow' - GUD VA HÄFTIGT NÄR HON GÖR DET!

Har börjat fundera på om det finns något annat jag vill lära henne, och det skulle vara om vi börjar prova på Spansk skritt. Att sitta, ligga eller stegra vill jag inte lära henne.

När hon kan buga ordentligt kommer jag såklart visa er!


Kommentarer
Matilda

Gud vad häftigt att hon lär sig så snabbt! Jag håller även på att lära min pålle lite tricks, han kan redan grunderna som inkallning, stå stilla, plocka upp skaker osv. och nu vill jag lära honom buga, men han förstår inte riktigt vad jag vill. Skulle du kunna skriva lite om hur du lär Nelly tricksen så att man kan få lite tips på hur man kan gå till väga? :)

2011-12-16 @ 00:33:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0